1 | Dersin Adı: | KLASİK ARAP ŞİİRİ |
2 | Dersin Kodu: | TIB6141 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Mehmet Yalar |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | yalarm@hotmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Klasik Arap şiirinin birinci ve ikinci cahiliyeden başlamak üzere, İslamî dönemleri de içerecek şekilde ortaya çıkışını, hakkında ileri sürülen görüşleri ve yapılan tartışmaları, her dönemin belli başlı şairlerini ele alıp incelemek ve bu konularla ilgili değerlendirme yapabilme becerisi kazandırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Cahiliye şiirinin genel durumu | |
2 | Cahiliye şiirinin temaları ile ilgili genel bilgiler | |
3 | Övünç ve kahramanlık temaları | |
4 | Siyasi şiir | |
5 | Hiciv teması | |
6 | Ağıt teması | |
7 | Klasik arap şiirinde gazel | |
8 | Cahiliye şiirinde tabiat teması | |
9 | İçki teması (hamriyat). | |
10 | Hikmetler ve öğütler | |
11 | Önde gelen klasik arap şairleri hakkında genel bilgiler. | |
12 | İmruulkays ve şiiri | |
13 | Zuheyr b. Ebi Sulma ve şiiri | |
14 | Hassan b. Sabit ve şiiri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Corci Zeydan, Târihu âdâbi’l-lag’l-Arabiyye, Kahire, tarihsiz. 2. Butrus el-Bustânî, Udebâu’l-Arab,Beyrut,1989 3. Hannâ el-Fâhûrî, Târîhu’l-edebi’l-arabî, yer yok, tarihsiz 4. Usâme Salâhuddîn, Şerhu dîvâni İmriilkays, Beyrut, 1996 5. Dîvânu Zuheyr b. Ebî Sulmâ, Beyrut, 2003 6. Nâsıruddîn el-Esed, Masâdiru’ş-şi’ri’l-câhilî, Beyrut, 1996 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 205 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,83 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |