Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YAPISAL EŞİTLİK MODELLERİ
1 Dersin Adı: YAPISAL EŞİTLİK MODELLERİ
2 Dersin Kodu: PSI6102
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. M.ERSİN KUŞDİL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Nuran Bayram
Doç. Dr. Leman Pınar TOSUN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. M. ERSİN KUŞDİL
Psikoloji Bölümü, Fen-Edebiyat Fakültesi, Sosyal Bölümler Binası, Görükle, 16059 Bursa
E-posta: mekusdil@uludag.edu.tr
Telefon: 0 224 2941872
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yapısal eşitlik modellerinin oluşturulması sürecinde, modelin oluşturulması, modelin analiz edilmesi, modelin sonuçlarının yorumlanması ve analiz edilebilmesi amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Gözlenen değişkenler ile gizil değişkenleri tanıyabilme,;
2 Yapısal Eşitlik Modellerinin temel kavramlarının öğrenilmesi,;
3 Doğrulayıcı Faktör Analizini uygulayabilme,;
4 Gözlenen değişkenler ile yol analizini uygulayabilme,;
5 Yapısal Eşitlik Modellerini tanıyabilme, uygulayabilme, değerlendirebilme ve analiz edebilme;
6 Yapısal Eşitlik Modellerini geliştirebilme ve karşılaştırabilme,;
7 AMOS programını kullanabilme,;
8 Modelin oluşturula bilinmesi,;
9 Model sonuçlarının değerlendirilmesi,;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Gözlenen ve Gizil Değişkenler
2 Egzojen ve Endojen Değişkenler
3 Mediatör, Moderatör Değişkenler
4 Varyans, Kovaryans ve Korelasyon
5 Tekrarlanan ve Tekrarlanmayan Modeller
6 AMOS Programına Giriş
7 Yapısal Eşitlik Modellemesi
8 Yapısal Eşitlik Modellemesinin Varsayımları ve Adımları
9 Model Uyumunun Değerlendirilmesi
10 AMOS Programında Ölçüm Modellerinin Uygulanması
11 Gözlenen Değişkenler İle Yol Analizi Uygulanması
12 Doğrulayıcı Faktör Analizi Uygulaması
13 Yapısal Eşitlik Modeli Uygulaması I
14 Yapısal Eşitlik Modeli Uygulaması II
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bayram N. (2010). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş AMOS Uygulamaları. Bursa. Ezgi Kitabevi
Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation modeling (2nd ed). New York: Guilford Press.
Kaplan D., (2000), Structural Equation Modeling: Foundations and extensions, Sage Publications
Schumacker R. E., Richard G. (2004), A beginner's guide to structural equation modeling
Rick H., Thousand O.,(1995), Structural equation modeling : concepts, issues, and applications, Sage Publications.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar 0
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları 1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 0 2 1 5 5 5 4 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr