1 | Dersin Adı: | HEGEL |
2 | Dersin Kodu: | FEL6119 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. Metin BECERMEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. A. Kadir Çüçen |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
mbecermen@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2941834 |
18 | Dersin Web Adresi: | http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153 |
19 | Dersin Amacı | Hegel’in felsefe tarihindeki yeri ve önemi metinleri üzerinden gösterilmeye çalışılacaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Hegel öncesi felsefi düşünceye bir bakış | |
2 | Hegel’e giriş | |
3 | Hegel’in ‘Mantık’ı üzerine düşünme | |
4 | Hegel’in ‘Mantık’ını anlamaya devam | |
5 | Hegel’in tarih görüşünü anlama | |
6 | Hegel’in tarih görüşünü anlamaya devam | |
7 | Tarih ve Tin (Geist) ilişkisine daha yakından bakma | |
8 | Ara sınav/Kısa bir değerlendirme | |
9 | Hegel’in köle efendi diyalektiğine bir bakış | |
10 | Hegel’de özgürlük düşüncesi | |
11 | Hegel’in hukuk felsefesinin ele alınması | |
12 | Hegel’in hukuk felsefesinin ele alınması | |
13 | Hegel’in çağımız açısından öneminin gösterilmesi | |
14 | Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Metin BECERMEN, Hakikatten Yoruma, İktidardan Diyaloga Felsefi Bir Serüven, MKM Yayıncılık, Bursa: 2011. HEGEL, Tinin Görüngübilimi, Çev. Aziz Yardımlı, İstanbul: İdea Yayınevi, 2011. HEGEL, Tarih Felsefesi, Çev. Aziz Yardımlı, İstanbul: İdea Yayınevi, 2010. HEGEL, Mantık Bilimi, Çev. Aziz Yardımlı, İstanbul: İdea Yayınevi, 2008. HEGEL, Tarihte Akıl, Çev. Önay Sözer, İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 2003. F. COPLESTON, Hegel, Çev. Aziz Yardımlı, İstanbul: İdea Yayınevi, 2011. A. KOJEVE, Hegel Felsefesine Giriş, Çev. Selahattin Hilav, İstanbul: YKY, 2012. Tülin BUMİN, Hegel, İstanbul: YKY, 2010. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 12 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 13 | 13 |
Diğer | 5 | 7 | 35 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |