Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EŞARİYYE SİSTEMATİĞİ
1 Dersin Adı: EŞARİYYE SİSTEMATİĞİ
2 Dersin Kodu: TIB5150
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. CAĞFER KARADAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: caferkaradas@hotmail.com
0224 243 10 66-60406, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İslam kelamının temel ekollerinden biri olan Eşariyye’nin görüşlerini sistematik bir tarzda ele almayı amaçlamaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Eşari kelamın terminolojisi hakkında yazılan eserleri tanır. ;
2 Eşari kelamını karşılaştırmalı olarak inceleme becerisine sahip olur.;
3 Eşariyyenin diğer ekoller ile ilişkisi çerçevesinde karşılaştırmalı bir bakış açısına sahip olur.;
4 Modern kelam tarihi araştırmalarına katkıda bulunabilir.;
5 Alanında yazılı ve sözlü olarak fikirlerini sunabilir.;
6 Klasik döneme ait eserleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir.;
7 Eşariyyenin ortaya koyduğu görüşlerin Günümüz kelamındaki işlevselliğini sorgulayabilir.;
8 Eşariyye ile ilgili yapacağı bir bilimsel araştırmada karşılaştırmalı bakış açısına sahip olur.;
9 Disiplinler arası araştırmalara kelamın Eşariyye ile ilgili bir sunumunu yapabilir..;
10 Kelam terminolojisinin diğer İslami branşlarla ilgisini kavrar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eşariyye’nin Doğuşunu Hazırlayan Fikrî Ortam
2 Eşariyye’nin Ehl-i Hadîs’le İlişkisi
3 Eşarî Düşüncede Varlık
4 Bakıllânî ve Sünnî Atomculuk
5 Eşariyye’nin Sıfat Teorisi
6 Cüveynî ve Eşarî Kelâmında Tevil
7 Eşarî Kelâmında Felsefenin Etkisi
8 Eşariyye’nin Nübüvvet Anlayışı
9 Eşariyye’nin İman ve Esmâ Anlayışı
10 Eşariyye Sistematiğinde Ahiret Anlayışı
11 Eşariyye Kelâmında Hüsün-Kubuh Anlayışı
12 Eşariyye Kelâmında Kader Düşüncesi
13 Eşariyye Kelâmı ve Teosentrizm
14 Eşariyye Sistematiğinde Aklın Kullanımı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Eşarî, Kitâbü’l-Lüma
Bakıllânî, et-Temhîd
Cüveynî, el-İrşâd
İbn Fûrek, Mücerred
Cağfer Karadaş, Bakıllânî’ye Göre Allah-Alem Tasavvuru
Mehmed Dağ, Cüverynî’nin Allah ve Âlem Görüşü
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 174
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK6 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr