1 | Dersin Adı: | EŞARİYYE SİSTEMATİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | TIB5150 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. CAĞFER KARADAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
caferkaradas@hotmail.com 0224 243 10 66-60406, U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İslam kelamının temel ekollerinden biri olan Eşariyye’nin görüşlerini sistematik bir tarzda ele almayı amaçlamaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Eşariyye’nin Doğuşunu Hazırlayan Fikrî Ortam | |
2 | Eşariyye’nin Ehl-i Hadîs’le İlişkisi | |
3 | Eşarî Düşüncede Varlık | |
4 | Bakıllânî ve Sünnî Atomculuk | |
5 | Eşariyye’nin Sıfat Teorisi | |
6 | Cüveynî ve Eşarî Kelâmında Tevil | |
7 | Eşarî Kelâmında Felsefenin Etkisi | |
8 | Eşariyye’nin Nübüvvet Anlayışı | |
9 | Eşariyye’nin İman ve Esmâ Anlayışı | |
10 | Eşariyye Sistematiğinde Ahiret Anlayışı | |
11 | Eşariyye Kelâmında Hüsün-Kubuh Anlayışı | |
12 | Eşariyye Kelâmında Kader Düşüncesi | |
13 | Eşariyye Kelâmı ve Teosentrizm | |
14 | Eşariyye Sistematiğinde Aklın Kullanımı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Eşarî, Kitâbü’l-Lüma Bakıllânî, et-Temhîd Cüveynî, el-İrşâd İbn Fûrek, Mücerred Cağfer Karadaş, Bakıllânî’ye Göre Allah-Alem Tasavvuru Mehmed Dağ, Cüverynî’nin Allah ve Âlem Görüşü |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |