Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MESLEKİ REHBERLİK ve DANIŞMA
1 Dersin Adı: MESLEKİ REHBERLİK ve DANIŞMA
2 Dersin Kodu: REH3017
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. FİLİZ GÜLTEKİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gultekinfiliz@uludag.edu.tr
2942182
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü
Görükle-Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Mesleki rehberlik ve danışma ile ilgili temel kavram ve ilkeler, meslek gelişimi kuramları, mesleki rehberlik ve danışmada kullanılan ölçme araçları, bilgisayar destekli mesleki rehberlik ve danışma, mesleki rehberlik ve danışma programları.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Mesleki rehberlik ve danışmayla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilmek. ;
2 Temel mesleki gelişim kuram ve yaklaşımlarını bilmek ;
3 Bu kuramları karşılaştırarak benzer ve farklı özelliklerini açıklamak. ;
4 Mesleki gelişim kuramlarının alandaki uygulamalarına ilişkin çıkarımlarda bulunmak.;
5 Mesleki rehberlik ve danışma programlarını bilmek. ;
6 Mesleki grup rehberliği uygulamak;
7 Mesleki rehberlik ve danışmada kullanılan ölçme araçlarını uygulamak, değerlendirmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Meslek ve ilgili kavramlar Meslek seçimi
2 Meslek seçimini etkileyen faktörler
3 Meslek seçimini etkileyen faktörler
4 Eğitim sistemimizde yönlendirme ve mesleki rehberlik İlköğretimde mesleki rehberlik Ortaöğretimde mesleki rehberlik
5 Meslek seçimine ilişkin kuramlar Özellik Faktör Kuramı İşe Uyum Kuramı
6 Holland’ın Tipolojisi
7 Psikanalitik Kuram Roe’nu İhtiyaç Kuramı
8 Karar Kuramları Gelişim Kuramları
9 Super’ın Gelişim Ve Benlik Kuramı Sosyal Öğrenme Kuramı
10 Gottfredson’un Daraltma Ve Uzlaşma Kuramı
11 Meslek danışmanlığı Meslek danışmanlığının amaçları Bireysel özelliklerin tanınması Mesleki rehberlikte ölçme araçlarının kullanımı (ABKÖ, KDÖ, MOÖ, HKE)
12 Meslek danışmanlığı Meslek danışmanlığının amaçları Bireysel özelliklerin tanınması Mesleki rehberlikte ölçme araçlarının kullanımı (ABKÖ, KDÖ, MOÖ, HKE)
13 Meslek danışmanlığı Meslekler ve eğitim olanakları hakkında bilgi verme Karar verme becerisini geliştirme
14 Mesleki Rehberlikte Bilgisayar kullanımı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bacanlı, F. (2006). Lise öğrencileri için mesleki grup rehberliği programı ve uygulama kılavuzu (Ed. Yıldız Kuzgun ve Feride Bacanlı). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Kullanılan Ölçme Araçları ve Programlar Dizisi (4). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Erkan, S. ve Kaya, A. (2004; 2005). Deneysel olarak sınanmış grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları I ve II. Ankara: Pegem Yayınları.
Erkan, S. (2006). Örnek grup rehberliği etkinlikleri. Ankara: Pegem Yayınları.
Hamamcı, Z. (2006). Çocuğunuzun meslek gelişimine nasıl yardımcı olabilirsiniz? Anne-baba el kitabı. (Ed. Yıldız Kuzgun ve Feride Bacanlı). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Kullanılan Ölçme Araçları ve Programlar Dizisi (5). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Kuzgun, Y. (2000). Meslek danışmanlığı: Kuramlar ve uygulamalar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Özgüven, İ.E. (1992). Hacettepe kişilik envanteri. Ankara:PDREM Yayınları.
Özgüven, İ.E. (1998). Bireyi tanıma teknikleri. Ankara: PDREM Yayınları.
Özgüven, İ.E. (1994). Psikolojik testler. Ankara: PDREM Yayınları.
Usluer, E. (2006). Meslek inceleme kılavuzu. (Ed:Yıldız Kuzgun ve Feride Bacanlı). Psikolojik danışma ve rehberlikte kullanılan ölçme araçları ve programlar dizisi (6). Ankara: Nobel
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 5 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 5 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 5 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 5 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 5 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr