Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ II
1 Dersin Adı: ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ II
2 Dersin Kodu: ING3006
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. ESİM GÜRSOY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Şule Çelik KORKMAZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: esim@uludag.edu.tr, (224)2942266, Uludağ Ü. Eğt.Fak. Yab.Diller Eğt. Bölümü, İng.Dili ve Eğt. ABD Görükle, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çocuklara yabancı dil öğretimi I dersinde edinilen genel yöntemsel bilgileri çocukların yabancı dil becerilerini (dinleme, konuşma, okuma, yazma) geliştirmelerine yardımcı olacak şekilde kullanabilmek; her dil becerisini geliştirmeye yönelik uygun teknikleri öğrenmek ve deneyimlemek; şarkı, hikaye, tekerleme ve oyunları kullanarak yabancı dil öğretme berisi geliştirmek; farklı zeka türlerine ve öğrenme stillerine sahip çocuklar için birden çok duyunun kullanılabileceği uygun ders materyali geliştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çocukların bilişsel, sosyal-duygusal ve fiziksel gelişimlerini tanıma ve dil öğretimine yansımalarını sorgulama.;
2 Çocukların yabancı dilde dinleme becerilerini geliştirebilmek için uygun etkinlikler geliştirme.;
3 Çocukların yabancı dilde konuşma becerilerini geliştirebilmek için dilin anlamlı ve bir amaç doğrultusunda kullanımını sağlayacak etkinlikleri uygulama.;
4 Çocukların yabancı dilde okuma becerilerini geliştirebilmek için uygun materyal seçme veya adapte edebilme.;
5 Çocukların yabancı dilde yazma becerilerini geliştirebilmek için anlamlı yazma etkinlikleri üretme.;
6 Müzik, tekerleme ve parmak oyunları ile yabancı dil öğretme tekniklerini uygulama.;
7 Hikâyeleri ilköğretim düzeyinde yabancı dil öğretimi amaçlı seçme ve kullanma.;
8 Oyunlarla dil öğretim tekniklerini tanıma ve kullanma.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kritik dönem hipotezi ve çocuklara yabancı dil öğretimi Beyin-temelli araştırmaların çocuklara yabancı dil öğretimine etkilerinin araştırılması ve sunulması
2 Çocukların bilişsel, sosyal-duygusal ve fiziksel gelişimleri ve bunların sınıf içi dil öğretimine yansımaları. Çocukların bilişsel, sosyal-duygusal ve fiziksel gelişimleri ile ilgi alanlarını öğrenmeye yönelik gelişim seviyelerine uygun bir anket geliştirilir ve sunulur.
3 Çocuklarda yabancı dilde dinleme becerisinin geliştirilmesi. Bir dinleme aktivitesi üretilerek uygulanır.
4 Müzik ve tekerleme kullanarak yabancı dil öğretimi. Seçilen bir çocuk şarkısı dil öğrenme aktivitesine dönüştürülerek sunulur.
5 Çocuklarda yabancı dilde konuşma becerisinin geliştirilmesi. Anlamlı ve amaçlı bir konuşma aktivitesi geliştirilir ve sunulur.
6 Çocuklarda yabancı dilde okuma becerisinin geliştirilmesi. Çocukların okuduğunu anlama becerisini geliştirmek için bir grafik düzenleyici kullanılarak seçilen bir hikaye analiz edilir.
7 Hikâye kullanarak yabancı dil öğretimi. Bir hikaye kitabı seçilerek bir ön okuma aktivitesi hazırlanır ve hikayede geçen öğretilebilecek dil kalıpları belirlenir.
8 Ders tekrarı ve Ara sınav Ders tekrarı ve Ara sınav
9 Çocuklarda yabancı dilde yazma becerisinin geliştirilmesi. 4 ve 5. Sınıf seviyesine uygun bir yazma aktivitesi üretilerek uygulanır.
10 Çocuklarda yabancı dilde kelime ediniminin geliştirilmesi. Seçilen veya üretilen bir kelime aktivitesi uygulanır.
11 Oyun kullanarak yabancı dil öğretimi. Dil öğretimi amaçlı bir oyun seçilerek uygulanır.
12 Çocuklara Yabancı dil öğretiminde diğer temel konular: Çoklu Zeka kuramı Bir aktivite seçilerek her zeka tipi için aynı aktivite adapte edilir.
13 Materyal geliştirme Öğrenciler bir materyal geliştirerek sergilerler.
14 Teknolojinin çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanımı. Öğrenciler hazırladıkları bir dersi uygun teknolojik malzemeyi kullanarak sunarlar.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Linse, C.T. (2005). Young Learners. NY: McGraw Hill.
McClellan, D. E. & Katz, L. G. (2001). Assessing young children’s social competence. Retrieved from http://www.vtaide.com/png/ERIC/Social-Competence-Checklist.htm
Larkin, M. (2002). Using scaffolded instruction to optimize learning. Retrieved from http://www.vtaide.com/png/ERIC/Scaffolding.htm
Gürsoy, E. (1999). Why should MI theory encourage the teachers of the year 2000 to use technology in the ESL/EFL classroom?
Wu, S. & Alrabah, S. (2009) A cross-cultural study of Taiwanese and Kuwaiti EFL students’ learning styles and multiple intelligences. Innovations in Education and Teaching International, 46, 393-403.
Slaven, A. & Slaven, G. ‘Ali, are you a boy or a monster?’. In C. Brumfit, J. Moon, and R. Tongue (Eds.) Teaching English to Children. London: Harper Collins.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 10 30
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 12 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 30 30
Projeler 10 4 40
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 1 5 5 5 2 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5
OK2 5 1 5 5 5 5 5 5 5 5 1 1 1 5 5
OK3 5 1 5 5 5 5 5 5 5 5 1 1 1 5 5
OK4 5 1 5 5 5 5 5 5 5 5 1 1 1 5 5
OK5 5 1 5 5 5 5 5 5 5 5 1 1 1 5 5
OK6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 1 1 5 5
OK7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 1 1 5 5
OK8 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 1 1 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr