1 |
Dersin Adı: |
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ II |
2 |
Dersin Kodu: |
ING3006 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
6 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
İngilizce |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç.Dr. ESİM GÜRSOY |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Öğr. Gör. Şule Çelik KORKMAZ |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
esim@uludag.edu.tr, (224)2942266, Uludağ Ü. Eğt.Fak. Yab.Diller Eğt. Bölümü, İng.Dili ve Eğt. ABD Görükle, Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Çocuklara yabancı dil öğretimi I dersinde edinilen genel yöntemsel bilgileri çocukların yabancı dil becerilerini (dinleme, konuşma, okuma, yazma) geliştirmelerine yardımcı olacak şekilde kullanabilmek; her dil becerisini geliştirmeye yönelik uygun teknikleri öğrenmek ve deneyimlemek; şarkı, hikaye, tekerleme ve oyunları kullanarak yabancı dil öğretme berisi geliştirmek; farklı zeka türlerine ve öğrenme stillerine sahip çocuklar için birden çok duyunun kullanılabileceği uygun ders materyali geliştirmektir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Kritik dönem hipotezi ve çocuklara yabancı dil öğretimi |
Beyin-temelli araştırmaların çocuklara yabancı dil öğretimine etkilerinin araştırılması ve sunulması |
2 |
Çocukların bilişsel, sosyal-duygusal ve fiziksel gelişimleri ve bunların sınıf içi dil öğretimine yansımaları. |
Çocukların bilişsel, sosyal-duygusal ve fiziksel gelişimleri ile ilgi alanlarını öğrenmeye yönelik gelişim seviyelerine uygun bir anket geliştirilir ve sunulur. |
3 |
Çocuklarda yabancı dilde dinleme becerisinin geliştirilmesi. |
Bir dinleme aktivitesi üretilerek uygulanır. |
4 |
Müzik ve tekerleme kullanarak yabancı dil öğretimi. |
Seçilen bir çocuk şarkısı dil öğrenme aktivitesine dönüştürülerek sunulur. |
5 |
Çocuklarda yabancı dilde konuşma becerisinin geliştirilmesi. |
Anlamlı ve amaçlı bir konuşma aktivitesi geliştirilir ve sunulur. |
6 |
Çocuklarda yabancı dilde okuma becerisinin geliştirilmesi. |
Çocukların okuduğunu anlama becerisini geliştirmek için bir grafik düzenleyici kullanılarak seçilen bir hikaye analiz edilir. |
7 |
Hikâye kullanarak yabancı dil öğretimi. |
Bir hikaye kitabı seçilerek bir ön okuma aktivitesi hazırlanır ve hikayede geçen öğretilebilecek dil kalıpları belirlenir. |
8 |
Ders tekrarı ve Ara sınav |
Ders tekrarı ve Ara sınav |
9 |
Çocuklarda yabancı dilde yazma becerisinin geliştirilmesi. |
4 ve 5. Sınıf seviyesine uygun bir yazma aktivitesi üretilerek uygulanır. |
10 |
Çocuklarda yabancı dilde kelime ediniminin geliştirilmesi. |
Seçilen veya üretilen bir kelime aktivitesi uygulanır. |
11 |
Oyun kullanarak yabancı dil öğretimi. |
Dil öğretimi amaçlı bir oyun seçilerek uygulanır. |
12 |
Çocuklara Yabancı dil öğretiminde diğer temel konular: Çoklu Zeka kuramı |
Bir aktivite seçilerek her zeka tipi için aynı aktivite adapte edilir. |
13 |
Materyal geliştirme |
Öğrenciler bir materyal geliştirerek sergilerler. |
14 |
Teknolojinin çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanımı. |
Öğrenciler hazırladıkları bir dersi uygun teknolojik malzemeyi kullanarak sunarlar. |
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Linse, C.T. (2005). Young Learners. NY: McGraw Hill. McClellan, D. E. & Katz, L. G. (2001). Assessing young children’s social competence. Retrieved from http://www.vtaide.com/png/ERIC/Social-Competence-Checklist.htm Larkin, M. (2002). Using scaffolded instruction to optimize learning. Retrieved from http://www.vtaide.com/png/ERIC/Scaffolding.htm Gürsoy, E. (1999). Why should MI theory encourage the teachers of the year 2000 to use technology in the ESL/EFL classroom? Wu, S. & Alrabah, S. (2009) A cross-cultural study of Taiwanese and Kuwaiti EFL students’ learning styles and multiple intelligences. Innovations in Education and Teaching International, 46, 393-403. Slaven, A. & Slaven, G. ‘Ali, are you a boy or a monster?’. In C. Brumfit, J. Moon, and R. Tongue (Eds.) Teaching English to Children. London: Harper Collins. |
24 |
Değerlendirme |
|