1 | Dersin Adı: | ANAYASA YARGISI |
2 | Dersin Kodu: | HUK2021 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KEMAL GÖZLER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
kgozler@hotmail.com , Uludağ üniversitesi Hukuk Fakültesi, Uludağ Üniversitesi Gemlik Sunğipek Yerleşkesi, 16600 Gemlik-BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | http://www.anayasa.gen.tr |
19 | Dersin Amacı | Program, öğrencilere kanunların anayasaya uygunluğunun yargısal denetiminin anlamını, gereğini ve gerek dünyada, gerek bizde bu sistemin nasıl işlediğini öğretmeyi amaçlar. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Anayasa yargısının varlık sebebi, ön koşulları, tarihsel olarak ortaya çıkması ve gelişmesi | |
2 | Anayasa mahkemelerinin yapıları: Üyelerinin seçilmesi ve atanmasa | |
3 | Anayasa yargısı modelleri: Amerikan modeli ve Avrupa modeli. | |
4 | Anayasaya uygunluk denetimi türleri: A priori denetim ve A posteriori denetim | |
5 | Anayasaya uygunluk denetimi yolları: Soyut norm denetimi, | |
6 | Anayasaya uygunluk denetimi yolları: Somut norm denetimi | |
7 | Anayasaya uygunluk denetimi yolları: Bireysel başvuru denetimi | |
8 | Anayasa mahkemelerinin denetimine tâbi olan norm ve işlemler | |
9 | Anayasa mahkemelerinin görev ve yetkileri | |
10 | Anayasaya uygunluk denetiminde ölçü normlar | |
11 | Denetimin Kapsamı: şekil bakımından denetim ve esas bakımından denetim. | |
12 | Anayasa mahkemelerinin yargılama usulleri | |
13 | Anayasa mahkemelerinin karar çeşitleri | |
14 | Anayasa mahkemelerinin kararlarının sonuçları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kemal GÖZLER, Anayasa Hukukunun Genel Teorisi, Bursa, Ekin. 2011, Cilt II, s.696-843 Diğer: Ö. İbrahim Kaboğlu, Anayasa Yargısı, Ankara, İmge Kitabevi Yayınları, 3. Baskı, 2000. Yılmaz Aliefendioğlu, Anayasa Yargısı ve Türk Anayasa Mahkemesi, Ankara, Yetkin Yayınları, 1996 Korkut Kanadoğlu, Anayasa Mahkemesi, İstanbul, Beta Yayınları, 2004. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 3 | 42 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,83 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |