Öğrencinin temel dil becerilerini okuma, yazma, dinleme ve konuşma yoluyla geliştirmek.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğrenciler basit günlük diyalogları gerçekleştirebilecekler.;
2
Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilecekler.;
3
Öğrenciler kısa, basit yabancı dil metinlerinin ana fikrini anlayabilecekler.;
4
Öğrenciler otantik metinleri (örn. formlar, talimatlar, broşürler, ilanlar) anlayabilecekler.;
5
Öğrenciler sözlük yardımıyla kartpostallar ve kişisel mektuplar yazabilecek ve bunları cevaplayabilecekler.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Geçmiş Zaman ikinci bölüm
olumsuzlar ve “ago” yapısı
2
Geçmiş Zaman ifadeleri:
on + gün/haftanın günleri ve günün bölümleri
in + günün belirli zaman dilimleri /ay /mevsimler /yıl /yüzyıl
at + saatler
3
Yiyecek ve içecek
Sayılabilen ve sayılamayan isimler
4
“Severim” ve “İsterim” yapıları: I like and I’d like ve soru halleri
some/any, much/many kullanımları
5
Nazik rica ve isteklerde bulunma
Can/Could I . . . ?or Can/Could you . . . ? yapıları
Karşılaştırma sıfatları
6
“have got” ve “have” yapılarının kullanımı
Enlik bildiren sıfatlar
7
Genel Konu Tekrarı ve ara sınav
8
Şehir ve ülkelerle ilgili kelimeler
Yer-yön tarifleri
9
İnsan tasfiri
Şimdiki (sürekli) Zaman
10
Kimin? (Whose is it?) sorusu ve iyelik zamirleri
11
Kıyafet mağazasında alışveriş diyalogları
Geleçek planları: I'm going to Brazil and I went to Brazil.
12
“going to” yapısının kesinlik bildiren ikinci kullanımı going to ile it, you, I, vb. kullanımı
13
Neden? Sorusuna (Why.. . ?) cevap olarak mastar kullanımı
Sıra zarflarının (first. then, next, after that, finally). ve Neden ve Ne zaman soru kelimelerinin (Why and When?) kullanımı
“Hava nasıl?” (What is the weather like?) sorusu
14
Teklif ve önerilerde bulunma
İyi hava ile ilgili aktiviteler (go for a walk, play tennis, gardening, vb.)
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1- The THIRD edition New Headway Elementary Student’s Book&Workbook Liz and John Soars 2- English for Life Student’s Book&Workbook Tom Hutchinson.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
1
14
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
62
Toplam İş Yükü / 30 saat
2,07
Dersin AKTS Kredisi
2
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU