Öğrencinin Hıristiyanlık’ta kutsal kitabın yeri, vahiy, ilham ve peygamberlik anlayışına dair detaylı araştırmalara zemin hazırlayacak bir bakış açısı kazanmasına yardımcı olmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Hıristiyanlıktaki vahiy ve ilham anlayışı hakkında yorum yapar. ;
2
Hıristiyanlıkta peygamberlik anlayışı ve bunun ayırıcı özellikleri hakkında değerlendirmeler yapar.;
3
Hıristiyan kutsal kitabı metinlerini, bu metinlerin toplanması ve yazılması sürecini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.;
4
Dört İncil, temel öğretileri, birbirleriyle mukayeseleri ve diğer apokrif İnciller üzerinde yorum yapar.;
5
Hıristiyanlıkta Resul anlayışını, resullerin toplumdaki yerini, görev ve sorumluluklarını kavrar. ;
6
Hıristiyan inancında Pavlus’un mektuplarının yeri ve önemi hususunda yorumlar yapar.;
7
Hıristiyanlıkta kutsal kitap algısı, kutsal kitabın yeri ve önemi hakkında değerlendirmeler yapar.;
8
Hıristiyanlıkta kutsal kitabın anlaşılma ve yorumlanma tarzını, Hıristiyan mezheplerinin kutsal kitap anlayışını eleştirir.;
9
Dört İncilde görülen çelişki ve tutarsızlıkların analizini yapar.;
10
İslam alimlerine göre İncil’in tahrifi meselesini farklı açılardan yorumlar.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Kutsal kitap anlayışına genel bir bakış
2
Vahiy ve ilham anlayışı
3
Peygamberlik anlayışı
4
Kutsal kitabı oluşturan metinler
5
Kutsal kitabı oluşturan metinlerin toplanması ve yazılması
6
Dört İncil ve incelenmesi
7
Resullerin işleri ve incelenmesi
8
Mektuplar ve incelenmesi
9
Diğer İnciller: Apokrif İnciller
10
Hıristiyanlık’ta kutsal kitabın yeri
11
Kutsal kitabı anlama ve yorumlama anlayışı
12
Hıristiyan mezheplerinin kutsal kitap anlayışı
13
Dört İncilde görülen çelişki ve tutarsızlıklar
14
İslam alimlerine göre İncil’in tahrifi meselesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
-Şaban Kuzgun, Dört İncil: Farklılıkları ve Çelişkileri -Ekrem Sarıkçıoğlu, Diğer İnciller (Apokrif İnciller) -Mehmet Alparslan Küçük, Kutsal Kitap Anlayışı (Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam Örneği) -Ramazan Biçer, İslam Kelamcılarına Göre İncil -Ahmet Yüksel Özemre, Toma’ya Göre İncil
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
8
112
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
174
Toplam İş Yükü / 30 saat
5,8
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU