Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Hıristiyanlıkta Kutsal Kitap İncelemeleri
1 Dersin Adı: Hıristiyanlıkta Kutsal Kitap İncelemeleri
2 Dersin Kodu: FDB5114
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHMET GÜÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: aguc@uludag.edu.tr / 2431066 - 60331
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencinin Hıristiyanlık’ta kutsal kitabın yeri, vahiy, ilham ve peygamberlik anlayışına dair detaylı araştırmalara zemin hazırlayacak bir bakış açısı kazanmasına yardımcı olmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hıristiyanlıktaki vahiy ve ilham anlayışı hakkında yorum yapar. ;
2 Hıristiyanlıkta peygamberlik anlayışı ve bunun ayırıcı özellikleri hakkında değerlendirmeler yapar.;
3 Hıristiyan kutsal kitabı metinlerini, bu metinlerin toplanması ve yazılması sürecini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.;
4 Dört İncil, temel öğretileri, birbirleriyle mukayeseleri ve diğer apokrif İnciller üzerinde yorum yapar.;
5 Hıristiyanlıkta Resul anlayışını, resullerin toplumdaki yerini, görev ve sorumluluklarını kavrar. ;
6 Hıristiyan inancında Pavlus’un mektuplarının yeri ve önemi hususunda yorumlar yapar.;
7 Hıristiyanlıkta kutsal kitap algısı, kutsal kitabın yeri ve önemi hakkında değerlendirmeler yapar.;
8 Hıristiyanlıkta kutsal kitabın anlaşılma ve yorumlanma tarzını, Hıristiyan mezheplerinin kutsal kitap anlayışını eleştirir.;
9 Dört İncilde görülen çelişki ve tutarsızlıkların analizini yapar.;
10 İslam alimlerine göre İncil’in tahrifi meselesini farklı açılardan yorumlar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kutsal kitap anlayışına genel bir bakış
2 Vahiy ve ilham anlayışı
3 Peygamberlik anlayışı
4 Kutsal kitabı oluşturan metinler
5 Kutsal kitabı oluşturan metinlerin toplanması ve yazılması
6 Dört İncil ve incelenmesi
7 Resullerin işleri ve incelenmesi
8 Mektuplar ve incelenmesi
9 Diğer İnciller: Apokrif İnciller
10 Hıristiyanlık’ta kutsal kitabın yeri
11 Kutsal kitabı anlama ve yorumlama anlayışı
12 Hıristiyan mezheplerinin kutsal kitap anlayışı
13 Dört İncilde görülen çelişki ve tutarsızlıklar
14 İslam alimlerine göre İncil’in tahrifi meselesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -Şaban Kuzgun, Dört İncil: Farklılıkları ve Çelişkileri
-Ekrem Sarıkçıoğlu, Diğer İnciller (Apokrif İnciller)
-Mehmet Alparslan Küçük, Kutsal Kitap Anlayışı (Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam Örneği)
-Ramazan Biçer, İslam Kelamcılarına Göre İncil
-Ahmet Yüksel Özemre, Toma’ya Göre İncil
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 174
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 1 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0
OK2 0 0 0 3 0 0 0 2 0 0 0
OK3 0 0 0 4 0 0 0 3 0 0 0
OK4 0 0 0 4 0 0 0 3 0 0 0
OK5 0 0 0 3 0 0 0 3 0 0 0
OK6 0 0 0 3 0 0 0 3 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK8 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 3 4 0 0 4 0 0 0
OK10 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr