Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ANTRENMAN BİLGİSİ
1 Dersin Adı: ANTRENMAN BİLGİSİ
2 Dersin Kodu: BED2002
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu YOK
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. ZAİM ALPARSLAN ACAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Sadettin Erol
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: zaim@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere sportif antrenmanın temel kavramlarını öğretmek, yaş gruplarına uygun antrenman planlarının oluşturulmasına ilişkin temel bilgileri kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Antrenman Bilimine ilişkin temel kavramları açıklayabilme,;
2 Antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisini kurabilme,;
3 Antrenmanda yüklenme yöntemleri ile enerji metabolizmaları arasında ilişkiler kurabilme,;
4 Antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisini kurabilme,;
5 Farklı yaş ve performans düzeylerine göre uygun yüklenme yöntemlerini seçebilme,;
6 Temel ve Yardımcı Biyomotor yetilerin çeşitlerini ayrı ayrı tanımlayarak birbirleriyle ilişkilendirebilme;
7 Antrenman planlanmasına ilişkin temel kavramları açıklayabilme,;
8 Yükselti antrenmanlarının temel mantığını algılayabilme,;
9 Sürantrenmanın nedenlerini ve temel mantığını açıklayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Antrenmanın tanımı ve amaçlları aerobic kapasite antrenmanı.
2 Antrenmanın planlama ilkeleri ve çeşitleri, aerobic kapasite antrenmanı.
3 Süperkompenzasyon kuramı. aerobic kapasite antrenmanı.
4 Sporda enerji metabolizmaları, aerobic kapasite antrenmanı.
5 Sporda enerji metabolizmaları, anaerobic kapasite antrenmanı.
6 Yüklenme yöntemleri, anaerobic kapasite antrenmanı.
7 Temel biyomotor yetiler ve birbirleriyle ilişkileri, anaerobic kapasite antrenmanı.
8 performans anaerobic kapasite antrenmanı.
9 Sürat antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri Reaksiyon ve ivmelenmeyi geliştirmek için antrenman örnekleri Maksimal sürati geliştirmek için antrenman örnekleri
10 Dayanıklılık antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, Sürat devamlılığını geliştirmek için antrenman örnekleri
11 Kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, Dayanıklılığı Geiştirici temel antrenman örnekleri
12 Koordinatif yetilerin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, Maksimal Kuvveti geliştirici antrenman örnekleri
13 Koordinatif yetilerin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, Çabuk kuvveti geliştirici antrenman örnekleri
14 Olimpik ve yıllık antrenman planlamasının temelleri. Kuvvet Devamlılığını geliştirici antrenman örnekleri ve Koordinatif yetileri geliştirici antrenman örnekleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Vladimir Issurin (2008), “Principles and Basics of Advanced Athletic Training”, published by UAC, Michigan USA, Yardımcı Kitaplar: Tudor O. Bompa (2007), “Antrenman Kuramı ve Yöntemi-Dönemleme”, Spor Yayınevi ve Kitapevi, Ankara Sedat Muratlı, Gülşah Şahin, Osman Kalyoncu (2005), “Antrenman ve Müsabaka”, Yaylım Yayıncılık, İstanbul
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 7 3 21
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 159
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,23
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 3 0 0 0 3 0 3 4 0 0 0 0 0 0 0
OK2 2 3 4 0 0 4 0 3 3 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 3 4 2 4 3 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 4 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 3 4 0 0 3 1 3 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 4 5 0 2 1 4 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 5 0 2 0 5 2 0 0 0 0 0 0 0
OK8 1 2 0 0 0 5 2 2 2 0 0 0 0 0 0 0
OK9 2 3 3 4 0 0 0 3 1 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr