Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ORYANTALIZM ve İSLAM
1 Dersin Adı: ORYANTALIZM ve İSLAM
2 Dersin Kodu: ILH3142
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. ŞEVKET YILDIZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: sevketyildiz@uludag.edu.tr ,
0224 243 10 66-60217, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Oryantalizmi ve İslam’a yaklaşımlarını tarihi süreciyle kavrama
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Oryantalizm kavramını inceleyebilme;
2 Oryantalizmin çeşitlerini tanıyabilme;
3 Postmodernizm-Oryantalizm ilişkisini kurabilme;
4 İmgesel oryantalizmi kavrayabilme;
5 Akademik oryantalizmi tanıyabilme;
6 Sosyal bilimler- oryantalizm ilişkisini kurabilme;
7 Batı’da yapılan İslam araştırmalarından haberdar olabilme;
8 Oryantalistlerin İslam tarihi perspektifini analiz edebilme;
9 Oryantalist çalışmaları eleştirebilme;
10 Oryantalist çalışmalardan çağdaş problemlerde yararlanabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Oryantalizm kavramı ve çeşitleri
2 Postmodernizm, Globalizm ve Oryantalizmin Eleştirisi
3 İmgesel Oryantalizm (Antik Çağdan Aydınlanmaya)
4 Akademik Oryantalizm (Aydınlanmadan Modern Döneme)
5 Oryantalizm Disiplini (19. Yüzyıldan 20. Yüzyılın Sonlarına)
6 Bölge ve Ülke Araştırmaları (20. Yüzyıl sonlarından 21. Yüzyıl başlarına)
7 İslamı Batılı Okuma Biçimleri ve İslam Dünyasına Etkileri
8 Oryantalist İslamTarihi Şemaları (Orta Doğu-Kuruluş Meselesi-Altın Çağ-Çöküş Tezleri)
9 Oryantalistler ve Ödünç Alma Edebiyatı
10 Oryantalistlerde Allah-Kuran ve Peygamber
11 Oryantalistlere Göre İslam Davetine Olumlu ve Olumsuz Tepkilerin Nedenleri
12 İslam tarihini ekonomisentrik okuma
13 İslam tarihini etnosentrik Okuma
14 İslam Tarihini sosyosentrik okuma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Said, Edward, Şarkiyatçılık, Çev. Berna Ülker, Metis Yayınları, İstanbul 1999.
Turner, Bryan, Orientalism, Postmodernism ve Globalism, Çev. İbrahim Kaplıkaya, Anka Yayınları, İstanbul 2002.
El-Akiki, Necib, el-Müsteşrikûn, Daru’l-Mearif, Mısır 1964 .
Hüseyin, Asaf, Batının İslamla Kavgası, Çev. Mesut Karaşahan, Pınar Yayınları, İstanbul 1991.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK2 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK7 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK10 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr