Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GÜNÜMÜZ HADİS PROBLEMLERİ
1 Dersin Adı: GÜNÜMÜZ HADİS PROBLEMLERİ
2 Dersin Kodu: ILH4060
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. ABDULLAH KARAHAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: 0224 243 10 66-60071, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Ülkemizde ve yurt dışında hadis merkezli gerçekleşen güncel tartışmalardan ve literatürden öğrencilerin haberdar olmalarının sağlanması ve güncel hadis meselelerinin tespit edilip tartışılması.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İlk dönemden itibaren hadis merkezli gerçekleştirilen tartışmaları kavrayabilme. ;
2 Ülkemizde hadisler konusundaki temel tartışma noktalarını analiz edebilme.;
3 Tartışmalarda kullanılan bilimsel dili kavrayabilme.;
4 Tartışılan meselelerin güncel tartışma konularıyla bağlantısını kurabilme.;
5 Batıda konuyla ilgili oluşan literatü tanıyıp eleştirebilme.;
6 Günümüz hadis problemlerinin geçmişteki oluşturulan hadis çalışmalarıyla bağlantısını kurabilme. ;
7 Geçmişte ve günümüzde gerçekleştirilen tartışmaları mukayese edebilme.;
8 Hadis merkezli temel tartışma konularının felsefi alt yapısının farkında olma. ;
9 Hadislerin günümüz ihtiyaçları ve olaylarıyla ilişkisini kurabilme.;
10 Hadisleri tartışırken bilimsel yöntem ve metotlardan yararlanabilme becerisine sahip olma.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Hadis ilminin geçmişte problem olarak algılanan alanları.
2 İhtilâfu’l-hadis ve müşkilü’l-hadis konuları.
3 İlk dönem hadisçilerinin hadis meseleleri üzerine yaptığı çalışmalar.
4 Ülkemizde hadis alanında yapılan tartışmalar ve yapılan çalışmalar.
5 Ülkemizde hadis alanında yapılan tartışmalar ve yapılan çalışmalar.
6 Batıda tartışılan temel hadis problemleri ve yapılan çalışmalar.
7 Batıda tartışılan temel hadis problemleri ve yapılan çalışmalar.
8 Arap dünyasında hadis alanında gerçekleştirilen tartışmalar ve yapılan çalışmalar.
9 Arap dünyasında hadis alanında gerçekleştirilen tartışmalar ve yapılan çalışmalar.
10 Güncel hadis meselelerinin diğer alanlarda gerçekleştirilen tartışmalarla ilişkisi.
11 Hadislerin bilimsel yöntemle tartışılması.
12 Hadis tartışmalarında klasik kaynaklardan yararlanabilme.
13 Hadis tartışmalarında klasik kaynaklardan yararlanabilme.
14
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Buhârî, Ebû ‘Abdillâh Muhammed b. İsmâ‘îl, el-Câmi‘u’s-sahîh, I-VIII, İstanbul 1979
2. Müslim, Ebu’l-Hüseyn Müslim b. Haccâc el-Kuşeyrî, Sahîhu Müslim, (thk. Muhammed Fu’âd ‘Abdülbâkî), I-V, Kahire 1374/1955.
3. Çakan, İ. Lütfi, Hadis Edebiyatı, İstanbul 1989
4. Polat, Selahattin, Hadis Araştırmaları, İnsan Yay., İstanbul 2003.
5. Görmez, Mehmet, Sünnet ve Hadisin Anlaşılması ve Yorumlanmasında Metodoloji Sorunu, TDV Yay., Ankara 2000.
6. Yıldırım, Enbiya, Hadis Problemleri, Beyan Yay., İstanbul 2007.
7. Motzki, Harald, Batı’da Hadis Çalışmalarının Tarihi Seyri, Hadisevi, İstanbul 2006.
8. Motzki, Harald, İsnad ve Metin Bağlamında Hadis Tarihlendirme Metotları, İz Yay., İstanbul 2011.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 63
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,1
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK4 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK9 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr