1 | Dersin Adı: | DİN ÖĞRETİMİNDE YÖNTEMLER |
2 | Dersin Kodu: | ILH4069 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Yrd.Doç.Dr. MUSTAFA ÖCAL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | mocal@uludag.edu.tr / 2431066 - 60361 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İlk ve ortaöğretimde din eğitimi ve öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntemlerini kazandırmayı amaçlar. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Din, eğitim ve din eğitimi kavramları | |
2 | Din eğitimcisinin nitelikleri | |
3 | Çocuklarda görülen dinî duygu ve düşünce gelişimi | |
4 | Gençlerde görülen dinî duygu ve düşünce gelişimi | |
5 | Kur’an’da eğitim metotlarından örnekler | |
6 | Hz. Muhammed’in çocuk eğitimi metotlarından örnekler | |
7 | Bazı İslâm ve Batılı eğitimcilerin eğitim anlayış ve uygulamalarından örnekler | |
8 | İslâm inanç esaslarının öğretiminde kullanılacak yöntemler | |
9 | İslâm ibadet esaslarının öğretiminde kullanılacak yöntemler | |
10 | İslâm ahlâk esaslarının öğretiminde kullanılacak yöntemler | |
11 | Din eğitiminde taklid ve telkînin yeri ve önemi | |
12 | Takrir / anlatma ve soru-cevap yöntemleriyle ders anlatmada dikkat edilecek hususlar | |
13 | Tartışma, grup çalışması vb. yöntemlerle ders anlatmada dikkat edilecek hususlar | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- ÖCAL, Mustafa; Din Eğitimi ve Öğretiminde Metodlar, (8. Baskı) Ankara 2009. - ÖCAL, Mustafa; İlköğretim Okullarında Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi ve Öğretim Yöntemleri, (6. Baskı), İstanbul 2010. - Said Ramazan el-Bûti, Kur’an Eğitiminin Eşsiz Metodu (Çev. Şükrü Özen), İstanbul 1987. - ÖZBEK, Abdullah; Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed, Konya 1988. - Nakib el-Attas; İslâmî Eğitim (Çev. Ali Çaksu), İstanbul 1991. - BAYRAKTAR, M. Faruk; İslâm Eğitiminde Öğretmen ve Öğrenci Münasebetleri, İstanbul 1984. - Rousseau, Jean Jacques; Emile (Çev. H. Ziya Ülken-A. Rıza Ülgener- Salâhattin Güzey) İstanbul 1961. - SAĞLAM, İsmail; Çocuk ve İbadet, İstanbul 2003. - GÜNDÜZ, Turgay; İslâm, Gençlik ve Din Eğitimi, İstanbul 2003. - KONUK, Yurdagül; Okul Öncesi Çocuklarda Dinî Duygunun Gelişimi ve Eğitimi, Ankara 1994. - SELÇUK, Mualla; Çocuğun Eğitiminde Dinî Motifler, Ankara 1990. - ÖZERİ, Zeynep Nezahat; Okul Öncesi Din ve Ahlâk Eğitimi, İstanbul 2004. - ORUÇ, Cemil; Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Din Eğitimi, İstanbul 2011. - AYDIN, M. Zeki; Din Öğretiminde Yöntemler, Ankara 2004. - ALTAŞ, Nurullah; Gençlik Döneminde Din Olgusu ve Liselerde Din Öğretimi, Ankara 2004. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 67 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,23 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |