Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİN ÖĞRETİMİNDE YÖNTEMLER
1 Dersin Adı: DİN ÖĞRETİMİNDE YÖNTEMLER
2 Dersin Kodu: ILH4069
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. MUSTAFA ÖCAL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mocal@uludag.edu.tr / 2431066 - 60361
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İlk ve ortaöğretimde din eğitimi ve öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntemlerini kazandırmayı amaçlar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Din, eğitim ve din eğitimi kavramlarını kavrar;
2 Din eğitimcisinin niteliklerini kavrar;
3 Çocuklarda görülen dinî duygu ve düşünce gelişimi hakkında bilgi edinir ;
4 Gençlerde görülen dinî duygu ve düşünce gelişimi hakkında bilgi edinir;
5 Kur’an’da insan eğitim metotlarını kavrar ;
6 Hz. Muhammed’in çocuk eğitiminde kullandığı yöntemleri kavrar ;
7 Bazı İslâm âlimlerinin eğitim anlayış ve uygulamalarını kavrar ;
8 Çocuk ve gençlere İslâm’ın inanç, ibadet ve ahlâk esaslarının öğretim yöntemleri hakkında bilgi edinir;
9 Okullarda ders anlatmada kullanılan öğretim yöntemlerini kavrar;
10 İslâmî bir eğitim sistemi olduğunu kavrar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Din, eğitim ve din eğitimi kavramları
2 Din eğitimcisinin nitelikleri
3 Çocuklarda görülen dinî duygu ve düşünce gelişimi
4 Gençlerde görülen dinî duygu ve düşünce gelişimi
5 Kur’an’da eğitim metotlarından örnekler
6 Hz. Muhammed’in çocuk eğitimi metotlarından örnekler
7 Bazı İslâm ve Batılı eğitimcilerin eğitim anlayış ve uygulamalarından örnekler
8 İslâm inanç esaslarının öğretiminde kullanılacak yöntemler
9 İslâm ibadet esaslarının öğretiminde kullanılacak yöntemler
10 İslâm ahlâk esaslarının öğretiminde kullanılacak yöntemler
11 Din eğitiminde taklid ve telkînin yeri ve önemi
12 Takrir / anlatma ve soru-cevap yöntemleriyle ders anlatmada dikkat edilecek hususlar
13 Tartışma, grup çalışması vb. yöntemlerle ders anlatmada dikkat edilecek hususlar
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - ÖCAL, Mustafa; Din Eğitimi ve Öğretiminde Metodlar, (8. Baskı) Ankara 2009.
- ÖCAL, Mustafa; İlköğretim Okullarında Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi ve Öğretim Yöntemleri, (6. Baskı), İstanbul 2010.
- Said Ramazan el-Bûti, Kur’an Eğitiminin Eşsiz Metodu (Çev. Şükrü Özen), İstanbul 1987.
- ÖZBEK, Abdullah; Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed, Konya 1988.
- Nakib el-Attas; İslâmî Eğitim (Çev. Ali Çaksu), İstanbul 1991.
- BAYRAKTAR, M. Faruk; İslâm Eğitiminde Öğretmen ve Öğrenci Münasebetleri, İstanbul 1984.
- Rousseau, Jean Jacques; Emile (Çev. H. Ziya Ülken-A. Rıza Ülgener- Salâhattin Güzey) İstanbul 1961.
- SAĞLAM, İsmail; Çocuk ve İbadet, İstanbul 2003.
- GÜNDÜZ, Turgay; İslâm, Gençlik ve Din Eğitimi, İstanbul 2003.
- KONUK, Yurdagül; Okul Öncesi Çocuklarda Dinî Duygunun Gelişimi ve Eğitimi, Ankara 1994.
- SELÇUK, Mualla; Çocuğun Eğitiminde Dinî Motifler, Ankara 1990.
- ÖZERİ, Zeynep Nezahat; Okul Öncesi Din ve Ahlâk Eğitimi, İstanbul 2004.
- ORUÇ, Cemil; Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Din Eğitimi, İstanbul 2011.
- AYDIN, M. Zeki; Din Öğretiminde Yöntemler, Ankara 2004.
- ALTAŞ, Nurullah; Gençlik Döneminde Din Olgusu ve Liselerde Din Öğretimi, Ankara 2004.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 4 4
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 7 7
Toplam İş Yükü 67
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,23
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 3 0 0 0 1 2 0 0 0 3 0
OK2 1 0 0 2 0 3 4 0 2 3 0 0
OK3 0 2 0 2 0 0 3 0 3 0 4 0
OK4 1 0 0 3 0 2 3 0 0 4 0 3
OK5 3 3 0 0 0 2 2 0 0 3 2 3
OK6 3 3 0 0 0 2 2 0 0 3 2 3
OK7 0 4 4 0 0 3 0 0 0 0 4 0
OK8 2 2 0 0 0 0 0 0 0 4 3 3
OK9 2 2 0 0 0 0 0 0 0 4 3 3
OK10 2 3 0 0 0 3 3 0 0 4 3 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr