1 | Dersin Adı: | OSMANLICA EDEBİ METİNLER |
2 | Dersin Kodu: | ILH3101 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BİLAL KEMİKLİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
bkemikli@uludag.edu.tr 2431066 (60241) U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yüksek din eğitimi alan öğrencilere Osmanlı Türkçesi ile yazılmış, yazma ve matbu eserleri, süreli yayımlar içerisinde çıkmış dini ve edebi metinleri okuyup anlayabilme ve bu kaynaklardan yararlanabilme becerisi kazandırmaktır |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Türk-İslam Edebiyatı: Konu ve Kaynakları | |
2 | Din ve edebiyat İlişkisi | |
3 | İlk Dönem: Öncü eserler ve şahıslar | |
4 | Orta Dönem: Anadolu’yu Yurt edinmek (Selçuklu ve Beylikler Dönemi Edebiyatı) | |
5 | Osmanlı Kuruluş Dönemi Edebiyatı | |
6 | Cihan Devleti ve Klasik Türk Edebiyatı | |
7 | Mahallileşme: Duraklama ve İçe Dönüş | |
8 | Yeni Dönem: Tanzimat’tan Cumhuriyete | |
9 | Türler ve Metinler: Genel değerlendirme | |
10 | Cenab-ı Allah’ı konu edinen edebi türler: Tevhid | |
11 | Cenab-ı Allah’ı konu edinen edebi türler: Münâcât ve Esmâ-i Hüsnâ | |
12 | Hz. Peygamber’i Konu edinen edebi Türler:Na’tlar ve Kırk Hadisler | |
13 | Hz. Peygamber’i Konu edinen edebi Türler:Mevlid ve Hilyeler | |
14 | Diğer Edebi Konular: Dini ve Ahlaki Mesneviler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. F. Abdullah Tansel, Türkçe Dînî Metinler, 1-2, Ankara, 1971. 2. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nesir, Ankara, 1996. 3. Ahmet Tabakoğlu, Muhammed b. Hamza Satırarası Kur’ân Tercümesi 1-2, İstanbul 1978. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |