Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KUR'AN OKUMA ve TECVİD VII
1 Dersin Adı: KUR'AN OKUMA ve TECVİD VII
2 Dersin Kodu: ILH4093
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Abdurrahman Çetin
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Remzi KAYA, Nurettin Başyiğit, Mahmud Şevket Öztürk
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: cetinabdurrahman@hotmail.com
0224 243 10 66-60122, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tecvid kuralları çerçevesinde mahreç ve sıfatlara uygun bir biçimde Kur’an-ı Kerim’i yüzünden okuyabilmek; Rahman, Mutaffifin, İnşikak, surelerini ve iki aşırı ezberden doğru bir şekilde okuyabilmek, önceki ezberleri tekrar edip bunları zihinde kalıcı hale getirebilmek, din eğitimi ve din Hizmetlerinde Kur’an’dan istifade edebilmek, Kur’an öğretmenliği ve din görevliliği yapabilecek seviyeye ulaşmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kur’an’dan istifade edebilme, Kur’an öğretmeni ve din görevlisi olabilecek donanımı kazanma ;
2 Kıraat ve Tecvid ilimlerinin tarihçesi ve literatürü hakkında bilgi sahibi olma ;
3 Kıraat ve Tecvid ilimlerinin kavramlarını öğrenip uygulayabilme ;
4 Kur’an okuma şekilleri ve bunların tatbiki ;
5 Temsili okuma esasları hakkında bilgi edinme, bunları tatbik edebilme ;
6 Kur’an okurken Vakf ve ibtida kurallarına riayet edebilme;
7 Makamlar hakkında bilgi ve bunların kıraatta uygulanması;
8 Rahman, Mutaffifin, İnşikak sûrelerini ezberden doğru bir şekilde okuyabilme, manalarını kavrayabilme, önceki ezberleri tekrar edip bunları zihinde kalıcı hale getirebilme;
9 Toplum içinde okunabilecek derecede birer sayfalık iki aşır ezberleyip bunu manasıyla birlikte sunabilme.;
10 Kur’an’ın kurallarına uygun ve güzel okunması için gerekli olan tecvid bilgilerini öğrenip bunların pratiğini yapma becerisini kazanma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kur’an’ın ilk yarısı üzerinde yüzünden okuma çalışması, aynı yerin mealiyle birlikte tamamı okunmak üzere ev ödevi olarak verilmesi
2 Tecvid konularının tekrarı
3 Kıraat ve Tecvid ilimlerinin tarihçesi, Rahman sûresi üzerinde talim çalışması
4 Kur’an’ın ilk yarısı üzerinde yüzünden okuma çalışması, Rahman sûresinin ezbere okunması
5 Önde gelen Kıraat ve Tecvid bilginleri ve eserlerinin tanıtılması, Rahman sûresinin ezbere okunması
6 Kur’an’ın ilk yarısı üzerinde yüzünden okuma çalışması, Mutaffifin sûresinin talim üzere okunması
7 Kur’an okuma şekilleri, Mutaffifin suresinin ezberden okunması
8 Kur’an’ın ilk yarısı üzerinde yüzünden okuma çalışması, İnşikak suresi üzerinde talim çalışması
9 Temsili okuma esasları, İnşikak suresinin ezberden okunması
10 Kur’an’ın ilk yarısı üzerinde yüzünden okuma çalışması, bir sayfalık aşır üzerinde talim çalışması
11 Vakf ve ibtida esasları, bir sayfalık aşırın ezberden okunması
12 Kur’an’ın ilk yarısı üzerinde yüzünden okuma çalışması, bir sayfalık aşırın ezberden okunması
13 Makamlar hakkında bilgi ve alıştırma, eksik ezberlerin alınması
14 Önceki ezberlerin tekrarı, genel değerlendirme.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. İbnü’l-Cezerî, et-Temhid, Beyrut 1986.
2. İbnü’l-Cezerî, Mukaddime İzmir 1301.
3. Abdurrahman Çetin, Kur'an Okuma Esasları, Bursa 2013.
4. Abdurrahman Çetin, Kur’ân-ı Kerîm’in İndirildiği Yedi Harf ve Kıraatlar, İstanbul 2010.
5. İsmail Karaçam, Kur'an-ı Kerim’in Nüzulü ve Kıraati, İstanbul 1974.
6. Mehmet Ali Sarı, Kur’an-ı Kerim’i Güzel Okuma Tekniği ve Kuralları, İstanbul 2000.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 4 0 0 5 0 0
OK2 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 3 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK9 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr