1 | Dersin Adı: | İSLAM AHLAK ESASLARI ve FELSEFESİ |
2 | Dersin Kodu: | ILH3088 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ENVER UYSAL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta: euysal@uludag.edu.tr Tel.: (0224) 2431066 - 60312 Adres: Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrenciye, İslam kültürünün önemli bir parçası olan İslam Ahlakını ve onun temel kavram ve düşüncelerini tanıtmak suretiyle onu bu kültürün temel yapısını kavrayabilecek bir düzeye eriştirmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş dersi: Ahlak kavramının tasvir ve tahlili. | |
2 | Ahlak ilmi ve ahlak felsefesinin konu ve yöntemleri. | |
3 | İslam ahlakının dini ve din dışı kaynakları. | |
4 | Yunan filozoflarının ahlak anlayışları:Sokrates, Platon ve Aristoteles. | |
5 | Belli başlı İslam ahlakçıları. Kindi, Farabi, İbn Sina | |
6 | Belli başlı İslam ahlakçıları: Razi, İbn Miskeveyh. | |
7 | Belli başlı İslam ahlakçıları: Gazali. | |
8 | Ahlak ilminin temel kavramları:Değerler, insani ve ahlaki değerler. | |
9 | Ahlak ilminin temel kavramları: Mutlulukçu ahlak anlayışları. | |
10 | Ahlak ilminin temel kavramları: Vazife kavramı ve Kant’ın ahlak anlayışı. | |
11 | Ahlak ilminin temel kavramları: Ahlaki davranış ve özellikleri. | |
12 | Ahlak ilminin temel kavramları: Hulk, huy, karakter ve mizaç. | |
13 | Osmanlı dönemi İslam Ahlakçıları. | |
14 | Çağdaş İslam Ahlakçıları. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kur’an-ı Kerim Hüsameddin Erdem, Ahlak Felsefesi, Konya 2004. Macit Gökberk, Felsefe Tarihi, İstanbul 1989 Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, İstanbul 2003 Mustafa Çağrıcı, İslam Düşüncesinde Ahlak, İstanbu 2000 Ahmet Arslan, Felsefeye Giriş, İstanbul 2007 Kindi, Felsefi Risaleler, çev. Mahmut Kaya, İst. 2003. Nasuriddin Tusi, Ahlak-ı Nasırî, çeviri editörü Tahir Özakkaş, İstanbul 2007 Celil Kiraz, Kur’an’da Ahlak İlkeleri, Bursa 2007 M. Abid el-Cabiri, Arap-İslam Kültürünün Akıl Yapısı, Kitabevi, 1999. M.M. Şerif, İslam Düşüncesi Tarihi I-IV, İnsan Yay., İst. 1990. Macit Fahri, İslam Felsefesi Tarihi, Birleşik Yay., İst. 2000. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |