Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MANTIK
1 Dersin Adı: MANTIK
2 Dersin Kodu: İLH4039
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. Aytekin Özel
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: aytekinozel@uludag.edu.tr
0 (224) 243 1066-60072
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders temel mantık konularını öğretmeyi ve onları İslami disiplinlerde kullanmayı amaçlar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İslam dünyasındaki geleneksel mantık kaynaklarındaki bilgilere ulaşma becerisi ve araştırma teknikleri kazanılır.;
2 Öğrenci mantık tarihinden kısaca haberdar olur.;
3 Geleneksel mantıktaki beş tümel üzerine kurulu kavramlar öğretisi kavranır ve öğrenci onlarla ilgili çeşitli örnekleri gösterebilir.;
4 Tanım teorisi kavranır ve öğrenci onu uygulayarak yeni tanımlar üretebilir.;
5 Önermeler arası ilişkiler kavranır.;
6 Öğrenci formel kıyasları ve türlerini öğrenir. Yeni kıyaslar kurabilir.;
7 İnformel kıyaslar öğrenilir.;
8 Sembolik mantığın temelleri kavranır. Doğruluk tablosu yöntemi öğrenilir.;
9 Basit dini argümanların sembolleştirilmesi ve onların denetlenmesi öğrenilir.;
10 Öğrenci mantığın Hukuk, Kelam ve Felsefede kullanım yöntemlerinden haberdar olur.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Mantığın tanımı, konusu ve amacı
2 Kısaca mantık tarihi
3 Mantık ve sözcük türleri
4 Beş tümel
5 Tanım Teorisi
6 Önermeler arası ilişkiler
7 Formel kıyas teorisi
8 İnformel kıyas teorisi
9 Tümevarım ve analoji
10 Sembolik mantıkta doğruluk tablosu yöntemi
11 Dini argümanların Sembolleştirilmesi ve denetlenmesi
12 Mantık-felsefe ilişkisi
13 Mantık-Kelam ilişkisi
14 Mantık-İslam Hukuku ilişkisi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Doğan Özlem, Mantık, İstanbul 1999.
Ebheri, Îsâgûcî (Arapça klasik metin).
Necati Öner, Klasik Mantık, Ankara 1996.
Süleyman Uludağ, “İbn Teymiye’de Mantık Meselesi” İslami Araştırmalar Dergisi, Sayı: 4, 1987.
Hadi Adanalı, “Felsefeye Bürünen Kelam”, İslâmiyât, sayı 4, 2003.
Wael B. Hallaq, “Mantık, Formel Kanıtlar ve Kanıtların Sünnî Fıkıh İlminde Formel Hale getirilmesi”, M.Ü İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı 16-17, 1998-1999.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 9 9
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 11 11
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK2 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK7 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 3 0 0 3 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 4 0 0 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr