| 1 | Dersin Adı: | MANTIK |
| 2 | Dersin Kodu: | İLH4039 |
| 3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. Aytekin Özel |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
aytekinozel@uludag.edu.tr 0 (224) 243 1066-60072 |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Bu ders temel mantık konularını öğretmeyi ve onları İslami disiplinlerde kullanmayı amaçlar. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Mantığın tanımı, konusu ve amacı | |
| 2 | Kısaca mantık tarihi | |
| 3 | Mantık ve sözcük türleri | |
| 4 | Beş tümel | |
| 5 | Tanım Teorisi | |
| 6 | Önermeler arası ilişkiler | |
| 7 | Formel kıyas teorisi | |
| 8 | İnformel kıyas teorisi | |
| 9 | Tümevarım ve analoji | |
| 10 | Sembolik mantıkta doğruluk tablosu yöntemi | |
| 11 | Dini argümanların Sembolleştirilmesi ve denetlenmesi | |
| 12 | Mantık-felsefe ilişkisi | |
| 13 | Mantık-Kelam ilişkisi | |
| 14 | Mantık-İslam Hukuku ilişkisi |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Doğan Özlem, Mantık, İstanbul 1999. Ebheri, Îsâgûcî (Arapça klasik metin). Necati Öner, Klasik Mantık, Ankara 1996. Süleyman Uludağ, “İbn Teymiye’de Mantık Meselesi” İslami Araştırmalar Dergisi, Sayı: 4, 1987. Hadi Adanalı, “Felsefeye Bürünen Kelam”, İslâmiyât, sayı 4, 2003. Wael B. Hallaq, “Mantık, Formel Kanıtlar ve Kanıtların Sünnî Fıkıh İlminde Formel Hale getirilmesi”, M.Ü İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı 16-17, 1998-1999. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 9 | 9 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 11 | 11 |
| Toplam İş Yükü | 90 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |