Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ETKİLİ ve GÜZEL KONUŞMA
1 Dersin Adı: ETKİLİ ve GÜZEL KONUŞMA
2 Dersin Kodu: BYAS015
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yoktur
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. Birgül YEŞİLOĞLU GÜLER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Birgül Yeşiloğlu GÜLER byesiloglu@uludag.edu.tr
224 443 10 15
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders ile öğrenci; etkili ve güzel konuşma yeterlikleri kazandırılacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Doğru nefes tekniklerini kullanmak;
2 Konuşma organlarını kullanmak;
3 Ortama ve kişiye uygun konuşmalar yapmak;
4 Beden Dili, mimik ve jest açısından kişisel gelişimi sağlamak;
5 Konuşma sırasında oluşabilecek sorunlar karşısında çözüm üretmek;
6 Artikülasyon bozukluklarını önlemek;
7 Sunum yaparken özgüven kazanımı;
8 Türkçenin doğru kullanımı;
9 İfade yeteneğindeki çeşitlilik;
10 Sözlü iletişimin geliştirilmesi;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanışma... Diksiyon Sanatı hakkında bilgi verme… Kaynakça kitap ve yazılı metinlerin önerilmesi… Diksiyon dersinin içeriği ve önemi hakkı öğrenciye bilgi verilmesi.
2 Dil ve Diksiyon başlığı altında; Dilin tanımı… Diksiyonun tanımı… Diksiyonun amacı… Konuşmanın tanımı… Üslup çeşitleri; Sade üslup, yüksek üslup, karışık üslup…
3 Üslup çeşitleri hakkında örnekleme yöntemiyle sınıf içi tartışma ve yorumlama…Fonotik nedir? Tanımı… Artikülâsyon nedir? Tanımı…
4 Ses nedir? Tanımı… Sesin ortaya çıkışı… Ses yolu… Konuşma aygıtı… Ses kirişleri… Sesin nitelikleri; Sesin şiddeti, sesin yüksekliği, sesin tınısı, tiz ses, pes ses…
5 Diksiyon açısından ses başlığı altında; Dilin durumuna göre ünlüler, dudakların durumuna göre ünlüler, çenenin durumuna göre ünlüler…
6 Çıkış yerlerine göre ünsüzler; Dudak ünsüzleri, diş ünsüzleri, damak ünsüzleri, gırtlak ünsüzleri, diş-damak ünsüzleri… Ses yolundan çıkışlarına göre ünsüzler; sert ünsüzler, yumuşak ünsüzler…
7 Solunum nedir? Tanımı ve tartışılması… Solunum yöntemleri hakkında bilgi verilmesi… Soluk alma çeşitleri; Göğüs solunumu, diyafram solunumu… Doğru soluk alma ve soluma teknikleri hakkında bilgi verilmesi ve uygulamalı gösterilmesi…
8 Solunumun önemi hakkında bilgi verilmesi… Sınıf içi tartışılması…
9 Solunum ve solunum teknikleri hakkında video izletilmesi… Örnekleme yoluyla değerlendirilmesi…
10 Ses Bükümü nedir? Tanımlama ve örneklemeleri…
11 Ses kusurları hakkında bilgi verilmesi… Sınıf içinde tartışılması, örnekleme yöntemiyle değerlendirilmesi… Sesin kuvvetsizliği… Sesin titrekliği… Tiz ve keskin ses sorunu…
12 Durak nedir? Konuşma sanatında duraklamanın önemi hakkında bilgi verilmesi ve tartışılması… Örnek metinlerle duraklama hataları üzerinde çalışılması…
13 Ton nedir? Tanımlanması ve tartışılması… Pes ses tonu, orta ses tonu, tiz ses tonu hakkında bilgi ve yorumlama…
14 Beden dili… Önemi ve tanımlaması… Büro ve sigortacılık mesleği alanında beden dili ve diksiyon sanatının önemi hakkında yorum ve değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Söz ve Diksiyon Sanatı (Nüzhet Şenbay)
Konuşma Eğitimi (Suat Taşer)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 14 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 78
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,6
Dersin AKTS Kredisi 2,5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 0 0 0 5 0 0 5 0 0 0
OK2 4 5 0 0 0 5 0 0 5 0 0 0
OK3 4 5 0 0 0 5 0 0 5 3 0 0
OK4 4 5 0 0 0 5 0 0 5 3 0 0
OK5 4 5 0 0 0 5 0 0 5 0 0 0
OK6 4 5 0 0 0 5 0 0 5 0 0 0
OK7 4 5 0 4 0 5 0 0 5 4 0 0
OK8 4 5 0 5 0 5 0 0 5 5 0 0
OK9 4 5 0 5 0 5 0 0 5 5 0 0
OK10 4 5 0 5 0 5 0 0 5 5 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr