1 | Dersin Adı: | PORTFOLYO TASARIMI |
2 | Dersin Kodu: | GRTS204 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EVRİM SIRMALI ŞİRİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | evrim@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin mezun olmadan önce iş yaşamına adım atarken kendilerini ve çalışmalarını en doğru ve en profesyonel biçimde hazırlayıp sunmalarını amaçlamaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Porfolyo tasarımı hakkında genel bilgilendirme | Öğrenci çalışmalarını toparlar. |
2 | Portfolyo içeriği hakkında bilgilendirme | Çalışmalarından iyi olanları seçer. |
3 | Porfolyo tasarımının yapılması | Portfolyo formatı için multimedya ortamında tasarım eskizlerine başlar. |
4 | Tasarımların değerlendirilmesi | Portfolyo tasarımı belirlenir. |
5 | Uygulanacak tasarımın maketinin yapılması | Formata uygun olarak görsellerin multimedya ortamında yerleştirilmesi. |
6 | Maketlerin değerlendirilmesi ve uygulamaya geçiş | Prototip portfolyosuyla ilgili olarak eleştiriler yapılır. |
7 | İş başvurusunda dikkat edileceklere genel bakış | Deneme çıktısı alınarak renk ve dizginin kontrolü |
8 | İş başvurusunda dikkat edileceklere genel bakış | Deneme çıktısı alınarak renk ve dizginin kontrolü |
9 | İş yaşamında karşılaşılacak sorunlarla başa çıkma yöntemleri | Gerekli düzenlemeler multimedya ortamında yapılacak |
10 | Portfolyoda yer alacak görsel ve yazılı metinlerin içeriklerinin değerlendirilerek belirlenmesi | Öğrenci özgeçmişini yazar. |
11 | Stresle başa çıkma yöntemleri ve yaratıcılığı geliştirme egzersizleri | Formata uygun yazı tipi multimedya ortamında belirlenir. |
12 | Belirlenen düzen içine portfolyoda yer alacak çalışmaların yerleştirilmesi | Yazı ve görseller yerleştirilir |
13 | Belirlenen düzen içine portfolyoda yer alacak çalışmaların yerleştirilmesine devam edilir | Yazı ve görsellerin yerleştirilmesine devam edilir |
14 | Portfolyoda yer alacak yazılı belgelerin hazırlanması | Son kez kontrolleri yapılıp, baskısı alınır. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
•Kaptan, F., Korkmaz, H. (2000). Portfolio Assessment in Science Teaching: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı:19 •Moya, S., O'Malley, M. (1994). A Portfolio Assessment Model for ESL: The Journal of Educational Issues of Language Minority Students, v13 •Chapman, J. M., Pettway C. ve White, M. (2001). The portfolio: An instruction program assessment tool. Reference Services •Columba, L. ve Dolgos, K. A. (1995). Portfolio assessment in mathematics. Reading Improvement, 32(3), 174-176. •Dubrovich, M. (2002). A diversify your assesment portfolio. Principal, 82(2), 7-56. •Farr, R. (1990). Setting direction for language arts portfolios. Educational Leadership, 48(3), 103. •Fazal, M. ve Goldsby, D. (2001). Now that your student have created web-based digital portfolios, how do evaluate them? •Fenwick, T. J. ve Parsons, J. (1999). A note on using portfolios to assess learning. •Gearhart, M., Herman, J. L., Baker, E. L. ve Whittaker, A. K. (1993). A question for the validity of large-scale portfolio •142 A.Kan / H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi 32 [2007] 133-144 •Koretz, D. (1994). The evolution of a portfolio program: The impact and quality of the vermont portfolio program. ERIC Document Reproduction Service. ED 379301. •Krest, M. (1990). Adapting the portfolio to meet student needs. English Journal, 79(2), 29-34 •Moya, S., S.ve O’ Malley, M. (1994). A portfolio assessment model for ESL. The Journal of Issues of Language Minority Students. 13(13), 13-36. •Owings, C. A. ve Follo, E. (1992). Effect of portfolio assessment on students attitudes and goal setting abilities in mathematics. Michigan. •Paulsaon, F.L., Paulson, P.R. ve Meyer, C.A. (1991). What makes a portfolio a portfolio? Educational Leadership, 48(5), 60-63. •Valencia, S. (1990). A portfolio approach to clasroom assessment: The whys, whats and hows. The Reading Teacher, 43(4), 338-40 •Wolfe, E. W. (1996). Student Reflection in Portfolio Assessment. ERIC Document Repreduction Service. ED 396004. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama | Tanıtım malzemelerine genel bakış, çeşitli prezentasyon örnekleri üzerinde incelemeler, tamamlanmış projelerin etkin bir biçimde sunulması, sunumla ilgili biçimsel tercihler prezentasyon kavramı ve önemi, özgeçmiş, portfolyo hedef kitlelerinin belirlenmesi, biçim ve teknik hazırlıklar, sergilenecek çalışmaların baskı tekniğinin kararlaştırılması, basılı veya dijital ortamda portfolyonun hazırlanması, özgeçmiş tasarımı, çalışmaların kişinin tarzını yansıtacak şekilde profesyonel biçimde sunumun yapılması. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 0 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | 2 | ||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | ||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |