Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUK GELİŞİMİ I
1 Dersin Adı: ÇOCUK GELİŞİMİ I
2 Dersin Kodu: ÇCKZ105
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör.Dr. NURAY KOÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Aysun YÖNEL
Öğr Gör. Elif YALÇINTAŞ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nuraykoc@uludag.edu.tr
0224 773 60 69 / Uludağ Üniversitesi Yenişehir İbrahim Orhan M.Y.O.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Erken çocukluk ve ergenlik dönemi fiziksel, psiko-motor, bilişsel ve dil gelişim özelliklerini kavramak ve çocukların bu alanlardaki gelişimlerini desteklemek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Gelişimle ilgili mesleğe yönelik temel kavram ve ilkeleri kavrayabilme.;
2 0-12 yaş arasındaki çocukların fiziksel gelişim özellikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilme.;
3 Çocukların fiziksel gelişimlerini ölçmeye yönelik uygun araçları kullanabilme.;
4 0-12 yaş arasındaki çocukların psiko-motor gelişim özellikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilme.;
5 Çocukların psiko-motor gelişimlerini ölçmeye yönelik uygun araçları kullanabilme.;
6 0-12 yaş arasındaki çocukların bilişsel gelişim özellikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilme;
7 Çocukların bilişsel gelişimlerini ölçmeye yönelik uygun araçları kullanabilme.;
8 0-12 yaş arasındaki çocukların dil gelişim özellikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilme.;
9 Çocukların dil gelişimlerini ölçmeye yönelik uygun araçları kullanabilme. ;
10 Gelişim alanlarından elde edilen bilgilerle çocukların eğitim ve yaşam kalitesinin arttırılmasına katkı sağlayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Gelişimle ilgili temel kavramlar (Büyüme, olgunlaşma, öğrenme, gelişme, hazır bulunuşluk, kritik dönem)
2 Gelişim İlkeleri, Gelişime Etki Eden Faktörler (Kalıtım ve Çevre)
3 Gelişim dönemleri ve gelişim görevleri
4 Fiziksel gelişimin tanımı ve önemi, fiziksel gelişimle ilgili temel kavramlar
5 Fiziksel gelişimi ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve fiziksel gelişimi değerlendirme
6 Psiko motor gelişimin tanımı önemi, psiko motor gelişimle ilgili temel kavramlar
7 Psiko motor gelişimi ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve Psiko motor gelişimi değerlendirme
8 Ders Tekrarı
9 Bilişsel gelişimin tanımı, önemi, bilişsel gelişimle ilgili temel kavramlar
10 Piaget’e göre bilişsel gelişim ilkeleri, Piaget’in bilişsel gelişim dönemleri, Vygotsky ve Bruner’e göre bilişsel gelişim teorisi
11 Bilişsel gelişimi ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve bilişsel gelişimi değerlendirme
12 Dil gelişiminin tanımı, dil gelişim dönemleri ve dil gelişim kuramları
13 Dil gelişimi ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve dil gelişimi değerlendirme
14 Fiziksel- Psikomotor, Bilişsel ve Dil Gelişim alanlarını geliştirmeye yönelik etkinlik örnekleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Aral, N Baran, G. Bulut, Ş. ve Çimen S. (2001). Çocuk Gelişimi 1-2. Ya-pa Yayınları.
Bayhan, Pınar, Artan İsmihan. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayınları.
Başal, A. Handan. (2003). Nasıl Mutlu Bir Çocuk Yetiştirebilirim?. Morpa Yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 4 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 6 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 4 10 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 4 4 0 4 0 1 0 0 1 0 1 1 0
OK2 3 3 0 4 1 0 0 0 0 0 1 0 0
OK3 4 0 3 2 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK4 3 3 0 4 1 0 0 0 0 0 1 0 0
OK5 4 0 3 2 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK6 3 3 0 4 1 0 0 0 0 0 1 0 0
OK7 4 0 3 2 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK8 3 3 0 4 1 0 0 0 0 0 1 0 0
OK9 4 0 3 2 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK10 5 5 2 4 3 3 0 0 3 0 4 2 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr