| 1 | Dersin Adı: | TOPRAK ve SU KAYNAKLARI MÜHENDİSLİĞİ |
| 2 | Dersin Kodu: | BSM4531-S |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ali Osman Demir |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta : aodemir@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 2941616 Adres: Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Biyosistem Mühendisliği Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059, Nilüfer/BURSA |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Yukarı havzalardan oluşan noktasal olmayan kirliliğin (tarımsal kaynaklı) belirlenmesini, otlandırılmış suyollarının planlanmasını, terasların tasarımını, toprak-su koruma amaçlı saptırma kanallarının ve yapılarının planlanmasını, su koruma amaçlı seddelerin ve bentlerin projelendirilmesini, akarsu akım süreçleri ve göl dinamiğinin tanımını yapmaktır. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Toprak ve su kaynakları mühendisliği olanakları | Toprak ve su koruma amaçlı yağış ölçüm ve analizlerinin yapılması |
| 2 | Yağış | Arazide infiltrasyon ölçüm ve hesaplamalarının yapılması |
| 3 | İnfiltrasyon | Evapotranspirasyon hesaplarının yapılması |
| 4 | Evapotranspirasyon | Toprak ve su koruma amaçlı yüzey akış hesaplarının yapılması |
| 5 | Yüzey akış | Yeniden düzenlenmiş üniversal toprak kayıp denklemi (RUSLE) kullanılarak toprak kaybının hesaplanması |
| 6 | Su erozyonu ve toprak kayıpları | Yukarı havzalardan oluşan noktasal olmayan kirliliğin hesaplanması |
| 7 | Su kalitesi ve yukarı havzalardan oluşan noktasal olmayan kirlilik | Açık kanalların hidrolik tasarımına yönelik hesapların yapılması |
| 8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | Otlandırılmış suyollarının tasarımına yönelik hesapların yapılması |
| 9 | Açık kanal hidroliği | Terasların ve saptırma kanallarının tasarım hesaplarının yapılması |
| 10 | Otlandırılmış suyolları | Su koruma yapılarının tasarım hesaplarının yapılması |
| 11 | Teraslar ve saptırma kanalları | Su koruma amaçlı seddelerin ve bentlerin projelendirilmesi |
| 12 | Su koruma yapıları | Akarsu akım süreçleri ve göl dinamiğine yönelik tanımların yapılması |
| 13 | Su koruma amaçlı seddeler ve bentler | |
| 14 | Akarsu akım süreçleri ve göl dinamiği |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Ernest, W.T., “Natural Resources Engineering” Iowa State Pres, A Blackwell Publishing Company, ISBN 0-8138-1847-8, 1st edition, 2002, USA 2. Schwab, G.O., Fangmeier, D.D., Eliot, W.J. and Frevert, R.K., “Soil and Water Conservation Engineering”, John Wiley & Sons, Inc., ISBN 0-471-57490-2, 4th edition, 1993, USA 3. Singh, G., Venkataramanan, C., Sastry, G. And Joshi, B.P., “Manual of Soil and Water Conservation Practices”, Raju Primlani for Oxford &IBH Publishing Co. Pvt. Ltd., 66 Janpath, New Delhi, ISBN 81-204-0552-8, 2nd printing, 1991,India |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 25 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
| Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
| Ödevler | 1 | 2 | 2 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü | 96 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |