Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TOPRAK ve SU KAYNAKLARI MÜHENDİSLİĞİ
1 Dersin Adı: TOPRAK ve SU KAYNAKLARI MÜHENDİSLİĞİ
2 Dersin Kodu: BSM4531-S
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ali Osman Demir
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-posta : aodemir@uludag.edu.tr
Telefon: 0 224 2941616
Adres: Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Biyosistem Mühendisliği Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059, Nilüfer/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yukarı havzalardan oluşan noktasal olmayan kirliliğin (tarımsal kaynaklı) belirlenmesini, otlandırılmış suyollarının planlanmasını, terasların tasarımını, toprak-su koruma amaçlı saptırma kanallarının ve yapılarının planlanmasını, su koruma amaçlı seddelerin ve bentlerin projelendirilmesini, akarsu akım süreçleri ve göl dinamiğinin tanımını yapmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yeniden düzenlenmiş üniversal toprak kayıp denklemini (RUSLE) kullanarak su erozyonu ile kaybolan toprakların hesaplanmasını yapabilme ;
2 Tarımsal kaynaklı olarak yukarı havzalardan oluşan noktasal olmayan kirliliği belirleyebilme;
3 Açık kanalların hidrolik tasarımını yapabilme;
4 Otlandırılmış suyollarını planlayabilme;
5 Terasları ve toprak-su koruma amaçlı saptırma kanallarını tasarlayabilme;
6 Toprak-su koruma amaçlı su yapılarının tasarımını yapabilme;
7 Su koruma amaçlı seddeleri ve bentleri projelendirebilme;
8 Akarsu akım süreçleri ve göl dinamiğine yönelik tanımlamaları yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Toprak ve su kaynakları mühendisliği olanakları Toprak ve su koruma amaçlı yağış ölçüm ve analizlerinin yapılması
2 Yağış Arazide infiltrasyon ölçüm ve hesaplamalarının yapılması
3 İnfiltrasyon Evapotranspirasyon hesaplarının yapılması
4 Evapotranspirasyon Toprak ve su koruma amaçlı yüzey akış hesaplarının yapılması
5 Yüzey akış Yeniden düzenlenmiş üniversal toprak kayıp denklemi (RUSLE) kullanılarak toprak kaybının hesaplanması
6 Su erozyonu ve toprak kayıpları Yukarı havzalardan oluşan noktasal olmayan kirliliğin hesaplanması
7 Su kalitesi ve yukarı havzalardan oluşan noktasal olmayan kirlilik Açık kanalların hidrolik tasarımına yönelik hesapların yapılması
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav Otlandırılmış suyollarının tasarımına yönelik hesapların yapılması
9 Açık kanal hidroliği Terasların ve saptırma kanallarının tasarım hesaplarının yapılması
10 Otlandırılmış suyolları Su koruma yapılarının tasarım hesaplarının yapılması
11 Teraslar ve saptırma kanalları Su koruma amaçlı seddelerin ve bentlerin projelendirilmesi
12 Su koruma yapıları Akarsu akım süreçleri ve göl dinamiğine yönelik tanımların yapılması
13 Su koruma amaçlı seddeler ve bentler
14 Akarsu akım süreçleri ve göl dinamiği
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Ernest, W.T., “Natural Resources Engineering” Iowa State Pres, A Blackwell Publishing Company, ISBN 0-8138-1847-8, 1st edition, 2002, USA
2. Schwab, G.O., Fangmeier, D.D., Eliot, W.J. and Frevert, R.K., “Soil and Water Conservation Engineering”, John Wiley & Sons, Inc., ISBN 0-471-57490-2, 4th edition, 1993, USA
3. Singh, G., Venkataramanan, C., Sastry, G. And Joshi, B.P., “Manual of Soil and Water Conservation Practices”, Raju Primlani for Oxford &IBH Publishing Co. Pvt. Ltd., 66 Janpath, New Delhi, ISBN 81-204-0552-8, 2nd printing, 1991,India
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 1 5
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 1 2 2
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 4 4 4 4 3 2 3 3 3 5
OK2 3 3 4 5 4 4 4 3 4 4 4
OK3 5 4 5 4 5 3 3 3 3 3 4
OK4 4 4 5 4 5 3 3 3 3 3 4
OK5 4 3 5 4 5 3 3 3 3 3 4
OK6 4 4 4 4 5 4 3 3 3 3 4
OK7 4 4 4 4 5 3 3 3 3 3 4
OK8 3 4 4 4 4 4 3 3 3 3 4
ÖK: Öğrenim Kazanımları PY: Program Yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr