1 | Dersin Adı: | BALKANLAR |
2 | Dersin Kodu: | ULU2106 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Yrd.Doç.Dr. Çiğdem Aydın Koyuncu |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü Nilüfer/BURSA Tel: 0224 2941168 Email: cigdema@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı, Türkiye’nin de coğrafi olarak bir parçası olduğu, tarihsel ve kültürel bağlarının bulunduğu Balkanlar bölgesinin tarihsel gelişimini, bu bölgede yaşayan halkları, Balkan topraklarında yaşanan çatışmaları, azınlık ve etnik sorunlarını, bölgenin uluslararası sistemdeki yerini, diğer devletlerin ve uluslararası-bölgesel örgütlerin Balkanlara yönelik politikalarını, Soğuk Savaş sonrası bölgede yaşanan değişimlerin etkilerini analiz etmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Balkanların coğrafi konumu, tarihsel süreçte (Eski ve Orta Çağ’da) bu topraklarda yaşanan siyasi gelişmeler | |
2 | Osmanlı Döneminde Balkanlar | |
3 | Balkanlarda Ulusal Bağımsızlık Hareketleri | |
4 | Balkan ve Dünya Savaşlarının Bölgeye Yönelik Etkileri | |
5 | 1970 ve 1980’lerde Balkanlarda Yaşanan Gelişmeler | |
6 | Soğuk Savaş Sonrası Dönemde Balkanlarda Yaşanan Gelişmeler | |
7 | Günümüzde Balkan Devletleri Arasında Yaşanan Temel Sorunlar | |
8 | Balkanlarda Azınlık Sorunları | |
9 | Balkanlarda Temel Konular: Bosna Hersek olayı | |
10 | Balkanlarda Temel Konular: Kosova Olayı | |
11 | Uluslararası Örgütlerin Balkanlardaki Etkinliği | |
12 | Bölgesel Örgütlerin Balkan Bölgesine Yönelik Politikaları | |
13 | Türkiye-Balkanlar Arasındaki İlişkiler- I | |
14 | Türkiye-Balkanlar Arasındaki İlişkiler- II |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Kemali Saybaşılı, Gencer Özcan, Yeni Balkanlar Eski Sorunlar, Bağlam Yayınları, İstanbul 1997. 2. Şule Kut, Balkanlar’da Kimlik ve Egemenlik, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2005. 3. Balkanlar El Kitabı, Cilt I: Tarih, Der., Osman Karatay-Bilgehan A. Gökdağ, KaraM& Vadi yayınları, Ankara, 2006. 4. Osmanlı ve Balkanlar-Bir Tarihyazımı Tartışması, Der.: Fikret Adanır-Suraiya Faroqhi, İletişim Yayınları, İstanbul, 2011 5. Barbara Jelavich, Balkan Tarihi, I.-II. Cilt, Küre Yayınları, İstanbul, 2006. 6. Hugh Poulton, Balkanlar-Çatışan Azınlıklar, Çatışan Devletler, İstanbul, Sarmal Yayınları, 1993. 7. Maria Todorova, Balkanlar’ı Tahayyül Etmek, İstanbul, İletişim Yayınları, 2003. 8. Andrew Baruch Wachtel, Dünya Tarihinde Balkanlar, Doğan Kitapçılık, 2009. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 3 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |