Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ I
1 Dersin Adı: TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ I
2 Dersin Kodu: SOS4001
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör.Dr. YILMAZ GÜLCAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ygulcanludag.edu.tr
0 224 294 22 88
U.Ü.Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD
Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere 1923 – 1960 arasındaki Türk siyasal hayatı hakkında kapsamlı bilgi vermektir. Dersin kapsamı 1923-1960 arasındaki dönem ile sınırlı,.olup Ders boyunca Türk siyasal hayatındaki gelişmeler modernleşme projesi, iç dış gelişmeler ve açısından da incelenir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bireyin vatandaş olarak içinde yaşadığı topluma uyumu için Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I dersinin önemini kavrayabilme;
2 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I dersi kapsamında İlköğretimde uygulanabilecek leri öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kavrayabilme;
3 Türkiye'de tek partili dönemle çok partili dönem arasındaki siyasi farkları kavrayabilecek.;
4 Cumhuriyetin kuruluşundan bu yana geçen olayları öğrenerek bugünün Türkiye'sini kavrayabilme;
5 Türkiye'de demokrasinin gelişim sürecini kavrayabilmeli;
6 Demokrasi sürecinde Türkiye'de meydana gelen iç ve dış olayları ve bunların ülkemize etkilerini kavrayabilecek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Programın tanıtımı, dersin hedeflerinin açıklanması ve öğrencilerden beklentilerin ortaya konması.
2 A- Türkiye’de Demokratikleşme süreci a- Halk Fırkasının kurulması b- Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası c- Serbest Cumhuriyet Fırka olayı
3 d- Muhalefetin Örgütlenmesi: Demokrat Parti e- 1950 Seçimleri ve Demokrat Parti Dönemi
4 B – Cumhuriyet Dönemindeki Dış Siyasal Gelişmeler a- Atatürk’ün Dış Politika Hedef ve İlkeleri
5 b- Lozan’dan Kalan Sorunların Çözümlenmesi • Musul Sorunu • Türk-Yunan “Etabli” Anlaşmazlığı • Boğazlar Sorunu ve Montrö Boğazlar sözleşmesi
6 - Diğer Gelişmeler • Türkiye’nin “Milletler Cemiyeti”ne Girmesi • Balkan Antantı • Sadabat Paktı
7 • Hatay Sorunu • Türk-İngiliz-Fransız İttifakı
8 d - İkinci Dünya Savaşı ve Türkiye’nin Savaş Politikası • Ülkeler arası Gruplaşmalar • Savaşın Başlangıcı ve Alman Saldırıları • İtalya’nın Yunanistan’a Saldırması ve Türkiye
9 • Almanya’nın Balkanlara İnmesi • Alman Türk Saldırmazlık Paktı • Krom Meselesi
10 • Türkiye Üzerindeki Baskıların Artması • Moskova Konferansı • Adana Konferansı • Quebeck Konferansı • I.Kahire Konferansı • Tahran Konferansı • II. Kahire Konferansı
11 • Sovyet Tehlikesinin Artması • Yalta Konferansı • Almanya’ya Savaş İlanı • Savaşın Sonu ve Savaş Sonrası Gelişmeler
12 • e- Savaş Sonrası Türkiye’nin Durumu • Sovyetlerin İstekleri • Potsdam Konferansı • Amerikan Notası • Truman Doktrini • 12 Temmuz 1947 Antlaşması • Marshal Planı • Kıbrıs Meselesi
13 • NATO’nun kurulması • Kore Savaşı ve Türkiye’nin NATO’ya girmesi • Balkan Paktı • Bağdat Paktı
14 • f- İç Politikadaki Gelişmeler • Hükümet Başkanının Değişmesi • Atatürk’ün Ölümü ve İsmet İnönü’nün Cumhurbaşkanı Olması • II. Dünya Savaşı Döneminde İç Politikadaki Gelişmeler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Mehmet GÖNLÜBOL, Olaylarla Türk Dış Politikası, Alkım Kitapevi, Genişletilmiş 7 Baskı, Ankara, 1989
• Fahir Armaoğlu, 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi,1915-1995, Alkım Kitapevi,
• Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II Atatürk Araştırma Merkezi
• Sina AKŞİN v.d.,Türkiye Tarihi Cilt 4
• Büyük Larousse, Milliyet Yayınları Cilt 2
• Prof.Dr.,Behçet Kemal YEŞİLBURSA, Bağdat Paktı (1955-1959)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 2 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 2 2 4
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr