1 | Dersin Adı: | SANAT FELSEFESİ |
2 | Dersin Kodu: | RES2010 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Yrd.Doç.Dr. RASİM BAŞAK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim- İş Eğitimi Anabilim Dalı Nilüfer/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Sanat ve yaratma süreçlerinin arkasındaki felsefi soruları algılamak.Bu ders felsefe ve estetik alanlarıyla ilişkili olarak sanata ilişkin sorulara odaklanan (Sanat nedir? Sanatın insan hayatındaki fonksiyonu, rolü ve önemi nedir?) bir derstir.Bu kapsamda bu ders önemli sanat kuramları, sanat felsefeleri ve estetik yaklaşımları öğretmeyi esas alır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders tanıtımı ve içeriği hakkında bilgi.Sanat nedir? Sanatın doğuşu nasıl olmuştur? | |
2 | İlk çağ felsefeleri.Plato ve mimesis kuramı. Platonik realizm | |
3 | İlk çağ felsefeleri.Aristo ve mimesis kuramı. Epicurean felsefe. | |
4 | Rönesans felsefesi ve realistik idealizm. | |
5 | Sosyal realizm ve sosyalist realizm. | |
6 | Postmodernizm ve Critical Theory. | |
7 | Marxist estetik ve Marxizm | |
8 | Marxist estetik ve Marxizm | |
9 | Sanat kuramları: 1.Realist kuram 2.Dışavurumcu kuram 3.Formal kuram 4. Fonksiyonelci kuram | |
10 | Kant estetiği | |
11 | Hegel ve güzelin metafiziği | |
12 | Darwinci güzellik kuramı | |
13 | Modern sanat kuramları ve yaklaşımlar | |
14 | Modern sanat kuramları ve yaklaşımlar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Turgut, İ. (1993) Sanat Felsefesi Üniversite Kitapevi: İzmir Kottak, C.P. (2000). Anthropology. McGraw Hill: New York Powell, B.B. (1998). Classical Myth. Prentice Hall: New Jersey Dutton, D.(2010) . The Art Instinct: Beauty, Pleasure, and Human Evolution. Oxford University Press: Chippenham, UK Hale, B. H. (1989). Drawing lessons from the great masters. New York: Watson-Guptill. Civardi, G. (2006). Complete guide to drawing. Welwood, GB: Search Press. Ocvirk, O. G., Stinson, R. E., Wigg, P. R., Bone, R. O., & Cayton, D. L. (1998). Art fundamentals. New York: McGraw Hill. Hercun, D. (Ed.). (2007). Complete watercolor course. London: Amber Books. Piper, D. (2006). The illustrated history of art. London: Bounty Books. Parramon’s Editorial Team (2001). Charcoal, sanguine, crayon, and chalk. New York: Barron’s. Amber Books (2007). Drawing & painting techniques. London: Amber Books. Monahan, P., Seligman, P., & Clouse, W. (2000). Art school: A complete painters course. London: Hamlyn Chipp, H.B. (1996). Theories Of Modern Art. Los Angeles, CA: University of California Press. Collingwood, R.G. (1958) The Principles of Art. New York: Oxford University Press. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 6 | 72 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |