1 | Dersin Adı: | TOHUMLUK PAZARLAMA |
2 | Dersin Kodu: | PAZS211 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MEHMET SITKI ŞERBECİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
M.Sıtkı ŞERBECİ sito@uludag.edu.tr 90 224 613 3102 – 61555 Mustafakemalpaşa Vocational School Mustafakemalpaşa / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, tohum üretimi, pazarlaması ve satışı ile ilgili temel kavramları genel bir çerçeve içinde öğretmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Pazarlama Kavramı. | |
2 | Tarımsal Pazarlama ve Pazarlama Aşamaları. | |
3 | Tarımsal ürün pazarlama Kanalları. | |
4 | Pazarlama Yönetimi ve Stratejileri. | |
5 | Pazarlama Karması. | |
6 | Müşteri İlişkileri. | |
7 | Tüketici Davranışları ve Etkileyen Faktörler | |
8 | Ders Tekrarı ve Arasınav | |
9 | Tohum üretimi ve tohum pazarlama Kanalları. | |
10 | Kalite ve Standardizasyonun önemi. | |
11 | Tohumluk Pazarlamasında Kooperatifler. | |
12 | Tohumluk İşletmeleri ve Devlet Müdahalesi. | |
13 | Tohumculuk kanunu. | |
14 | Dünyada ve Türkiyede tohum ticareti. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
“Tarimsal Pazarlamaya giriş”, Prof.Dr.Oğuz Yurdakul, ÇÜ.ZF.Ders Kitabı No:9, 1989. “Introduction To Agricultural Marketing” Robert E. Branson & Douglas G. Norvell, Mcgraw-Hill Book Company, 1983. “Marketing Of Agricultural Products”, Richard L. Kohls & Joseph N. Uhl, Prentice Hall, 1998. “Agricultural Futures And Options”, Wayne D. Purcell, Prentice Hall, 1991. “Price Theory And Applications”, Steven L. Landsburg, West Publishing Company,1995. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |