1 | Dersin Adı: | KLASİK FIKIH METİNLERİ |
2 | Dersin Kodu: | İDÖ4105 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Yrd. Doç. Dr. EREN GÜNDÜZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | egunduz@uludag.edu.tr; 0 224 29 42189; UÜ Eğitim Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü, A Blok, Oda No: 405, Nilüfer/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına, fıkıh metinlerini anlama ve yorumlayabilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Fıkhın Doğuş Dönemi (Hz. Peygamber dönemi) Fıkıh Metinleri | |
2 | Fıkhın Gelişme Dönemi (Sahabe dönemi) Fıkıh Metinleri | |
3 | Fıkhın Olgunluk Dönemi (Mezheplerin kuruluş dönemi) Fıkıh Metinleri | |
4 | Fıkhın Duraklama Dönemi Fıkıh Metinleri | |
5 | Fıkhın Gerileme Dönemi Fıkıh Metinleri | |
6 | Hanefi Fıkıh Metinleri | |
7 | Mâlikî Fıkıh Metinleri | |
8 | Genel Tekrar ve Değerlendirme Çalışması | |
9 | Şâfiî Fıkıh Metinleri | |
10 | Hanbelî Fıkıh Metinleri | |
11 | Ca’ferî fıkıh metinleri | |
12 | Zeydî fıkıh metinleri | |
13 | Mukayeseli fıkıh metinleri | |
14 | Türkçe Fıkıh Metinleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
•Özel, Ahmet, “Fıkıh” maddesi, DİA; •İmam Muhammed, el-Asl; Serahsî, el-Mebsût; Kudûrî, Muhtasar; el-Halebî, Multekâ; el-Mavsılî, el-İhtiyâr; Cevdet Paşa, el-Mecelle; Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük İslam İlmihâli; Şafi’i, el-Ümm; İbn Kâsım, Şerh; İbn Rüşd, el-Bidâye; ‘Âmilî el-Cübba’î, er-Ravdatu’l-Behiyye; el-Hillî, Şir’atu’l-İslâm, Zeyd b. Ali, el-Mecmû; el-Hâdî, el-Ahkâm; İbnü’l-Murteza, el-Ezhâr; Şevkânî, es-Seyl.Ebû Bekir el-Hallâl, Kitâbu’l-Câmi’; İbn Kudâme, el-Muğnî; Haccâvî, el-İknâ •Aybakan, Bilal, Furû-ı Fıkıh Sistematiği Üzerine; Başoğlu, Tuncay, Hicri Beşinci Asırda Fıkıh; Cici, Recep, İslam hukuk Tarihi Açısından İlk Dönem Osmanlı Hukuk Çalışmalarına Bir Bakış (1299-1500); Kutbettin İzniki, Mukaddime. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 2 | 6 | 12 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |