| 1 | Dersin Adı: | YAŞAYAN DÜNYA DİNLERİ |
| 2 | Dersin Kodu: | İDÖ3010 |
| 3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | - |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. BÜLENT ŞENAY |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç.Dr. Bülent ŞENAY U.Ü. İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü bshanay@uludag.edu.tr |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Bu ders, medeniyet(ler) tarihinde dinlerin kutsal metinlerinden ve kendi kaynaklarından hareketle Hinduizm, Budizm, Konfüçyanizm, Yahudilik, Hıristiyanlık gibi dinlerin ve Yeni Dini Hareketlerin inanç ibadet ve sosyal/cemaat yaşamı bakımından incelenmesini, karşılaştırılmasını amaçlamaktadır. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Dinler Tarihinin Konusu, Yöntemi ve Kaynakları | |
| 2 | Günümüzde, İslam Âleminde ve Türkiye’de Dinlerle ilgili Çalışmalar | |
| 3 | Dinler Coğrafyası, Medeniyet Tarihinde Dinler ve “İlkel” Din Kavramı | |
| 4 | Hinduizm | |
| 5 | Budizm | |
| 6 | Zerdüştilik ve Sabiilik | |
| 7 | Konfüçyanizm ve Taoizm | |
| 8 | Şintozim | |
| 9 | Musevilik/Yahudilik | |
| 10 | Sabataycılık ve Türkiye’de Dönmeler | |
| 11 | Hıristiyanlık | |
| 12 | Yeni Dini Hareketler | |
| 13 | Islam ve Diğer Dinler | |
| 14 |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Sarıkçıoğlu, Ekrem, Başlangıcından Günümüze Dinler Tarihi, İstanbul, Ötüken Yay., 2002. • Dinler Tarihi, Ali Şeriati, Fecr yayınları, 2010 (tekrarbasım). • Gündüz, Şinasi (editör), Yaşayan Dünya Dinleri, Ankara, D.İ.B.Yayıncılık, 2007. • Tümer, Günay- Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, Ankara, Ocak Yayınları, 2002. • Şenay, Bülent “Ayrılmış Doğu Kiliseleri”, Yaşayan Dünya Dinleri, Ankara, D.İ.B.Yayıncılık, 2007. • Şenay, Bülent, Markûnîlik-Bir Rafızi Hıristiyan Kilisesi, Verka yayınları, Bursa, 2004. • Yılmaz, Faruk- Dinlerin Kökeni, Berikan yayınları, 2011. • Küçük, Alpaslan, Kutsal Kitap Anlayışı : Yahudilik Hıristiyanlık ve İslam Örneği, Berikan, 2009 • Bettany, G.T. Dünya Dinleri Ansiklopedisi, Say, 2006. • Dalkılıç, Mehmet Milel ve Nihal: Dinler, Mezhepler ve Felsefi Sistemler Tarihi, Litera, 2008. • Cengiz Şişman, Sabatay Sevi ve Sabataycılar : Mitler ve Gerçekler, Aşina Kitaplar, 2008. • Selahattin Galip, Dönmeler ve Dönmelik : Bütün Yönleriyle Sabatay Sevi, Yayınevi: Geçit 2004. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 20 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 12 | 24 |
| Ödevler | 1 | 10 | 10 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 3 | 5 | 15 |
| Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 97 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,23 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |