| 1 | Course Title: | LIVING RELIGIONS IN THE WORLD |
| 2 | Course Code: | İDÖ3010 |
| 3 | Type of Course: | Compulsory |
| 4 | Level of Course: | First Cycle |
| 5 | Year of Study: | 3 |
| 6 | Semester: | 6 |
| 7 | ECTS Credits Allocated: | 3 |
| 8 | Theoretical (hour/week): | 2 |
| 9 | Practice (hour/week) : | 0 |
| 10 | Laboratory (hour/week) : | 0 |
| 11 | Prerequisites: | - |
| 12 | Recommended optional programme components: | None |
| 13 | Language: | Turkish |
| 14 | Mode of Delivery: | Face to face |
| 15 | Course Coordinator: | Doç.Dr. BÜLENT ŞENAY |
| 16 | Course Lecturers: | |
| 17 | Contactinformation of the Course Coordinator: |
Doç.Dr. Bülent ŞENAY U.Ü. İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü bshanay@uludag.edu.tr |
| 18 | Website: | |
| 19 | Objective of the Course: | This course aims at a study of the major religious traditions in their historical and cultural contexts. Concepts of the Holy; sacred stories, rituals, symbols, ethical codes, and sacred communities are examined in Pre-literate cultures, Hinduism, Buddhism, Taoism, Confucianism, Judaism, Christianity and Islam. |
| 20 | Contribution of the Course to Professional Development |
| 21 | Learning Outcomes: |
|
| 22 | Course Content: |
| Week | Theoretical | Practical |
| 1 | ||
| 2 | ||
| 3 | ||
| 4 | ||
| 5 | ||
| 6 | ||
| 7 | ||
| 8 | ||
| 9 | ||
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| 23 | Textbooks, References and/or Other Materials: |
• Sarıkçıoğlu, Ekrem, Başlangıcından Günümüze Dinler Tarihi, İstanbul, Ötüken Yay., 2002. • Dinler Tarihi, Ali Şeriati, Fecr yayınları, 2010 (tekrarbasım). • Gündüz, Şinasi (editör), Yaşayan Dünya Dinleri, Ankara, D.İ.B.Yayıncılık, 2007. • Tümer, Günay- Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, Ankara, Ocak Yayınları, 2002. • Şenay, Bülent “Ayrılmış Doğu Kiliseleri”, Yaşayan Dünya Dinleri, Ankara, D.İ.B.Yayıncılık, 2007. • Şenay, Bülent, Markûnîlik-Bir Rafızi Hıristiyan Kilisesi, Verka yayınları, Bursa, 2004. • Yılmaz, Faruk- Dinlerin Kökeni, Berikan yayınları, 2011. • Küçük, Alpaslan, Kutsal Kitap Anlayışı : Yahudilik Hıristiyanlık ve İslam Örneği, Berikan, 2009 • Bettany, G.T. Dünya Dinleri Ansiklopedisi, Say, 2006. • Dalkılıç, Mehmet Milel ve Nihal: Dinler, Mezhepler ve Felsefi Sistemler Tarihi, Litera, 2008. • Cengiz Şişman, Sabatay Sevi ve Sabataycılar : Mitler ve Gerçekler, Aşina Kitaplar, 2008. • Selahattin Galip, Dönmeler ve Dönmelik : Bütün Yönleriyle Sabatay Sevi, Yayınevi: Geçit 2004. |
| 24 | Assesment |
| TERM LEARNING ACTIVITIES | NUMBER | PERCENT |
| Midterm Exam | 1 | 30 |
| Quiz | 0 | 0 |
| Homeworks, Performances | 1 | 20 |
| Final Exam | 1 | 50 |
| Total | 3 | 100 |
| Contribution of Term (Year) Learning Activities to Success Grade | 50 | |
| Contribution of Final Exam to Success Grade | 50 | |
| Total | 100 | |
| Measurement and Evaluation Techniques Used in the Course | ||
| Information | ||
| 25 | ECTS / WORK LOAD TABLE |
| Activites | NUMBER | TIME [Hour] | Total WorkLoad [Hour] |
| Theoretical | 14 | 2 | 28 |
| Practicals/Labs | 0 | 0 | 0 |
| Self Study and Preparation | 2 | 12 | 24 |
| Homeworks, Performances | 1 | 10 | 10 |
| Projects | 0 | 0 | 0 |
| Field Studies | 3 | 5 | 15 |
| Midtermexams | 1 | 8 | 8 |
| Others | 0 | 0 | 0 |
| Final Exams | 1 | 12 | 12 |
| Total WorkLoad | 97 | ||
| Total workload/ 30 hr | 3,23 | ||
| ECTS Credit of the Course | 3 |
| 26 | CONTRIBUTION OF LEARNING OUTCOMES TO PROGRAMME QUALIFICATIONS | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| LO: Learning Objectives | PQ: Program Qualifications |
| Contribution Level: | 1 Very Low | 2 Low | 3 Medium | 4 High | 5 Very High |