1 | Dersin Adı: | MATEMATİK TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | MAT3036 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BASRİ ÇELİK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
basri@uludag.edu.tr 0224.2941762 |
18 | Dersin Web Adresi: | http://homepage.uludag.edu.tr/~basri/ders/mattar.htm |
19 | Dersin Amacı | Matematik tarihinde yer alan önemli olayları ve kişileri tanıtmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı. | |
2 | Matematik nedir? Matematik tarihi nedir? | |
3 | Rakamları ve sayıların tarihi gelişimi. | |
4 | Bilinen en eski matematik tarihi belgeleri: Rhind ve Moskow Papirüsü. | |
5 | Pi sayısının tarihi gelişimi. | |
6 | Eski bir Hint Matematikçisi ve astronom: Aryabhata. | |
7 | Diyophant’ın matematik dünyasına kazandırdıkları. | |
8 | Öklid’in geometrisi ve matematik dünyasına kazandırdıkları. | |
9 | Arasınav ve konu tekrarı | |
10 | Pisagor ve dönemi. İbn-i Türk’ün ikinci derece denklemlerin çözümüne yaklaşımı. | |
11 | Harezmî’nin hayatı ve matematik dünyasına katkıları. | |
12 | Kümeler teorisinin tarihçesi. | |
13 | Ömer Hayyam’ın matematik ile ilgili çalışmaları. | |
14 | Matematik tarihi ile ilgili bir belgesel izleme. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1)Basri Çelik, İ. Naci Cangül - ders notları- 2)Matematik Tarihi, Lütfi Göker, Kültür Bakanlığı Yayınları, Yayın No:1017, 1989, Ankara. 3)Bilim Tarihine Giriş, Sevim Tekeli, Esin Kahya, Melek Dosay, Remzi Demir, Hüseyin G. Topdemir, Yavuz Unat, Ayten Koç Aydın, Nobel Yayınevi, 4. Baskı, 2007, Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 14 | 2 | 28 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |