| 1 | Dersin Adı: | MATEMATİK TARİHİ |
| 2 | Dersin Kodu: | MAT3036 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BASRİ ÇELİK |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
basri@uludag.edu.tr 0224.2941762 |
| 18 | Dersin Web Adresi: | http://homepage.uludag.edu.tr/~basri/ders/mattar.htm |
| 19 | Dersin Amacı | Matematik tarihinde yer alan önemli olayları ve kişileri tanıtmak. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Dersin tanıtımı. | |
| 2 | Matematik nedir? Matematik tarihi nedir? | |
| 3 | Rakamları ve sayıların tarihi gelişimi. | |
| 4 | Bilinen en eski matematik tarihi belgeleri: Rhind ve Moskow Papirüsü. | |
| 5 | Pi sayısının tarihi gelişimi. | |
| 6 | Eski bir Hint Matematikçisi ve astronom: Aryabhata. | |
| 7 | Diyophant’ın matematik dünyasına kazandırdıkları. | |
| 8 | Öklid’in geometrisi ve matematik dünyasına kazandırdıkları. | |
| 9 | Arasınav ve konu tekrarı | |
| 10 | Pisagor ve dönemi. İbn-i Türk’ün ikinci derece denklemlerin çözümüne yaklaşımı. | |
| 11 | Harezmî’nin hayatı ve matematik dünyasına katkıları. | |
| 12 | Kümeler teorisinin tarihçesi. | |
| 13 | Ömer Hayyam’ın matematik ile ilgili çalışmaları. | |
| 14 | Matematik tarihi ile ilgili bir belgesel izleme. |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1)Basri Çelik, İ. Naci Cangül - ders notları- 2)Matematik Tarihi, Lütfi Göker, Kültür Bakanlığı Yayınları, Yayın No:1017, 1989, Ankara. 3)Bilim Tarihine Giriş, Sevim Tekeli, Esin Kahya, Melek Dosay, Remzi Demir, Hüseyin G. Topdemir, Yavuz Unat, Ayten Koç Aydın, Nobel Yayınevi, 4. Baskı, 2007, Ankara. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 4 | 4 |
| Diğer | 14 | 2 | 28 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |