1 | Dersin Adı: | KIRSAL TURİZM |
2 | Dersin Kodu: | TEK3734-S |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Yrd.Doç.Dr. İ.Bülent Gürbüz |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
bulent@uludag.edu.tr 0 (224) 294591 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dünya ve Ülkemizin geleceğinde doğal ve kültürel kaynakların doğru ve yerinde kullanımı ile yöre insanı için katma değerinin olduğu ekonomik aktivitelerin nasıl olması gerektiğinin kavratılması |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kırsalın genel özellikleri | |
2 | Kırsal Turizme yakın kavramlar | |
3 | Türkiye’de mevcut durum | |
4 | Kitle, alternatif, doğa ve sürdürülebilir turizm kavramları içerisinde eko-turizmin yeri ve önemi. | |
5 | Sürdürülebilir kalkınma ve turizm | |
6 | Kırsal -turizm çeşitleri | |
7 | Doğal ve kültürel kaynakların korunması. | |
8 | Ders Tekrarı+ARASINAV | |
9 | Ekosistem yönetimi ve korunan alanlar. | |
10 | Kırsal turizmin sosyal ve ekolojik etkileri | |
11 | Kırsal turizm ekonomisi, pazarlaması ve yönetimi. | |
12 | Kırsal turizmin uygulama prensipleri. | |
13 | Dünya’da kırsal turizm potansiyeline sahip alanlar ve Kırsal turizm uygulamaları | |
14 | Ders Tekrarı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ders Kitabı: Aydın,Pınar, Bursa İli Dağ Yöresinde Ekolojik Turizmi Geliştirme OLanakları, Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitusu, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa. Diğer Kaynaklar: Sürdürülebilir Tarım ve Kırsal Kalkınma Kavramı İçinde Tarım-Turizm-Kırsal Alan İlişkisi ve Sonuçları KMÜ Sosyal ve Ekonomi·k Araştırmalar Dergi·si 14 (22): 83-92, 2012, Sürdürülebilir Kırsal Turizm, Suavi Ahipaşaoğlu İrfan Arıkan, Gazi Kitabevi, 2006, Kırsal Turizm ve Kırsal Kalkınma (Fethiye Örneği) Hüseyin Çeken, Metin Uçar, Şevket Ökten, Detay Yayıncılık 2010, Rural Tourism and Recreation: Principles to Practice, Lesley Roberts, Derek Hall, CABI publishing 2001, |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 34 | 34 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |