Ders Öğretim Planı
KORUYUCU BAKIM ve ARIZA TESPİTİ
1 |
Dersin Adı: |
KORUYUCU BAKIM ve ARIZA TESPİTİ |
2 |
Dersin Kodu: |
İSOZ202 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
4 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. SALİH COŞKUN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları. |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
coskuns@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu ders ile öğrencilere, bakım ve arıza giderme işlemleri yapmak için gerekli olan yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Soğutma sektöründe istihdam edilecek nitelikli eleman yetiştirmek |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Soğutma elemanları arızalarını gidermek ;
|
2 |
Soğutma elektriksel arızalarını gidermek ;
|
3 |
Split ve paket klima arızalarını gidermek ;
|
4 |
Merkezi klima arızalarını gidermek;
|
5 |
Mobil soğutma ve iklimlendirme arızalarını gidermek;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Bakım ve arıza giderme yöntemleri |
Uygulamalı örnekler |
2 |
Kompresörlerde arıza bulma |
Uygulamalı örnekler |
3 |
Evaporatör ve kondenserlerde arıza bulma |
Uygulamalı örnekler |
4 |
Genleşme cihazları ve borularda arıza bulma |
Uygulamalı örnekler |
5 |
Soğutma kontrol devrelerinde arıza bulma |
Uygulamalı örnekler |
6 |
Ev tipi ve ticari tip soğutucularda arıza bulma |
Uygulamalı örnekler |
7 |
Bireysel iklimlendirme cihazlarında arıza bulma |
Uygulamalı örnekler |
8 |
Bireysel iklimlendirme cihazlarında arıza bulma |
Uygulamalı örnekler |
9 |
Değişken soğutucu akışkan debili (VRV) iklimlendirme sistemlerinde arıza bulma |
Uygulamalı örnekler |
10 |
Merkezi iklimlendirme sistemlerinde arıza bulma |
Uygulamalı örnekler |
11 |
İklimlendirme kontrol devrelerinde arıza bulma |
Uygulamalı örnekler |
12 |
Mobil iklimlendirme ve soğutma sistemlerinde arıza bulma |
Uygulamalı örnekler |
13 |
Soğutma servis işlemleri |
Uygulamalı örnekler |
14 |
Soğutma servis işlemleri |
Uygulamalı örnekler |
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1.SOĞUTMA TEKNİĞİ VE ISI POMPASI UYGULAMALARI, Recep Yamankaradeniz, İlhami Horuz, Ömer Kaynaklı, Salih Coşkun, Nurettin Yamankaradeniz, Dora Yayıncılık 2. BAKIM ARIZA BULMA VE SERVİS İŞLEMLERİ, Yrd.Doç.Dr. Hüseyin Bulgurcu |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
20 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
3 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. |
Açıklama |
Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Ödevler |
1 |
28 |
28 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
1 |
1 |
Diğer |
3 |
2 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
1 |
1 |
Toplam İş Yükü |
|
|
120 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
2
|
4
|
1
|
3
|
1
|
2
|
5
|
0
|
3
|
0
|
0
|
2
|
OK2
|
2
|
4
|
0
|
4
|
1
|
0
|
5
|
0
|
3
|
0
|
0
|
2
|
OK3
|
2
|
4
|
0
|
3
|
1
|
0
|
5
|
0
|
3
|
0
|
0
|
2
|
OK4
|
2
|
4
|
0
|
3
|
1
|
3
|
5
|
0
|
3
|
0
|
0
|
2
|
OK5
|
2
|
4
|
0
|
3
|
1
|
0
|
5
|
0
|
3
|
0
|
0
|
2
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |