SOSYAL BİLGİLERDE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE ÇEVRE EĞİTİMİ
1
Dersin Adı:
SOSYAL BİLGİLERDE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE ÇEVRE EĞİTİMİ
2
Dersin Kodu:
SOS2006
3
Dersin Türü:
Zorunlu
4
Dersin Seviyesi:
Lisans
5
Dersin Verildiği Yıl:
2
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
4
7
Dersin AKTS Kredisi:
2
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
2
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
yok
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Prof. Dr. SEÇİL ŞENYURT
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Prof. Dr. Seçil ŞENYURT secilalkis@uludag.edu.tr, 0 224 29 42 285 Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencilerin sosyal bilgiler derslerinde sürdürülebilir kalkınma için eğitim ve çevre eğitiminin önemini / yerini ve birbiriyle ilişkisini kavraması amaçlanmaktadır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Ders konusu hakkında bilgi ve deneyim sahibi olmak öğrencilere katkı sağlayacaktır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Çevre ve Sürdürülebilir Kalkınma kavramını ve tarihsel gelişimini bilir.;
2
Çevre eğitimi ve Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitiminin amaçlarını, bileşenlerini ve anahtar kavramlarını açıklar.;
3
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (2018)'ın çevre ve sürdürülebilir kalkınma konuları açısından analiz eder.;
4
Sosyal Bilgiler dersinin çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma için eğitime katkısını ve önemini değerlendirir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (2018)
2
Çevre ve Sürdürülebilir Kalkınma kavramı
3
Çevre ve Sürdürülebilir Kalkınma kavramının tarihsel gelişimi
4
Çevre eğitimi ve Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim programının gelişimi, bileşenleri ve anahtar kavramları
5
Çevre eğitimi ve Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim programının gelişimi, bileşenleri ve anahtar kavramları
6
Çevre eğitimi ve Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim programının gelişimi, bileşenleri ve anahtar kavramları
7
Çevre eğitimi ve Sürdürülebilir Kalkınma için eğitimde disiplinlerarası yaklaşım
8
Çevre eğitimi ve Sürdürülebilir Kalkınma için eğitimle ilgili ulusal alanyazın
9
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (2018)'in çevre ve sürdürülebilir kalkınma konuları açısından analizi
10
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (2018)'in çevre ve sürdürülebilir kalkınma konuları açısından analizi
11
Sosyal Bilgiler dersinin çevre eğitimi ve Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitime Katkısının değerlendirilmesi
12
Sosyal Bilgiler dersinin çevre eğitimi ve Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitime Katkısının değerlendirilmesi
13
Sosyal Bilgiler dersinde çevre eğitimi ve Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitime ilişkin uygulama örnekleri
14
Sosyal Bilgiler dersinde çevre eğitimi ve Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitime ilişkin uygulama örnekleri
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Alkış, Seçil.Sürdürülebilir Bir Dünya için Coğrafya Eğitimi. Aktif yay. 2009. editör: Nurettin Özgen, Mustafa Kahyaoğlu. Sürdürülebilir Kalkınma. Pegem, 2021 editör: Kenan Özcan, Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim. Anı yayınları, 2022.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
açık uçlu sorular ve/veya testler
Açıklama
-
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
2
2
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
2
2
Toplam İş Yükü
60
Toplam İş Yükü / 30 saat
2
Dersin AKTS Kredisi
2
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU