1 | Dersin Adı: | DİVAN ŞİİRİ |
2 | Dersin Kodu: | TUR0018 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SÜLEYMAN EROĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | (seroglu@uludag.edu.tr-0 (224) 2955037 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, B Blok Görükle / Bursa) |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Türkçe öğretmeni adaylarına divan edebiyatının seçkin sanatçılarının şiir örneklerini değerlendirmek ve divan şairlerinin sanat anlayışlarını tanıtmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders, öğrencilerin divan şiiri metinlerini tanıyıp, özelliklerini kavrayıp yorumlamalarını sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Hoca Dehhânî’nin örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili | |
2 | Ahmed Paşa’nın örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili | |
3 | Necati Bey’in örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili | |
4 | Zati’nin örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili | |
5 | Fuzuli’nin örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili | |
6 | Hayali’nin örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili | |
7 | Baki’nin örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili | |
8 | Nef'i’nin örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili | |
9 | Naili’nin örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili | |
10 | Nabi’nin örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili | |
11 | Nedim’in örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili | |
12 | Şeyh Galib’in örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili | |
13 | Ragıb Paşa’nın örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili | |
14 | Leskofçalı Galib’in örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Cemal Kurnaz, Eski Türk Edebiyatı, Bizim Büro, Ankara, 2002 Mine Mengi, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ, Ankara, 1995. Haluk İpekten, Fuzulî, Hayatı, Sanatı, Eserleri, Akçağ, 1996. Ali Nihad Tarlan, Zatî Divanı, İstanbul, 1970. Sabahattin Küçük, Bakî Divanı, TDK, Ankara, 1980. Haluk İpekten, Nef’î, Hayatı , Sanatı, Eserleri, Ankara, 1996. Haluk İpekten, Nailî, Hayatı, Sanatı, Eserleri, Ankara, 1986. Ali Fuat Bilkan, Nabî, Hayatı, Sanatı, Eserleri, Ankara 1999. Hasibe Mazıoğlu, Nedim’in Divan Şiirine Getirdiği Yenilik, Ankara, 1988. Haluk İpekten, Şeyh Galib, Hayatı, Sanatı, Eserleri, Ankara, 1996. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik yazılı sınav | |
Açıklama | Bağıl değerlendirme |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 5 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |