Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİVAN ŞİİRİ
1 Dersin Adı: DİVAN ŞİİRİ
2 Dersin Kodu: TUR0018
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SÜLEYMAN EROĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: (seroglu@uludag.edu.tr-0 (224) 2955037 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, B Blok Görükle / Bursa)
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türkçe öğretmeni adaylarına divan edebiyatının seçkin sanatçılarının şiir örneklerini değerlendirmek ve divan şairlerinin sanat anlayışlarını tanıtmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders, öğrencilerin divan şiiri metinlerini tanıyıp, özelliklerini kavrayıp yorumlamalarını sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Divan edebiyatının yüzyıllar boyunca geçirdiği değişim ve gelişim evrelerini biir.;
2 14-19. yüzyıllar arasında yetişmiş divan edebiyatının önde gelen şahsiyetlerini ve sanatlarının özelliklerini kavrar.;
3 Divan şairlerinin manzumelerine yansıyan siyasi ve toplumsal unsurları analiz eder.;
4 Divan şiirinde ortaya çıkan edebî üslupları klasik Türk edebiyatı üslubu ile karşılaştırır, farklılıkları ayırt eder.;
5 Divan şiirinde ortaya çıkan edebî üslupların önemli temsilcilerini tanır ve farklı üsluplara sahip sanatkârların şiirlerini yorumlar, karşılaştırır.;
6 Edebî şahsiyet ve devir ilişkisi kurar.;
7 Eser ve sanatkâr ilişkisi kurar.;
8 14-19. yüzyıllar arasında yetişmiş divan şairlerinin manzumeleri üzerinde edebî metin çözümlemeleri yapar.;
9 14-19. yüzyıllar arasında yazılmış divan şiiri metinlerini divan şiiri geleneği çerçevesinde yorumlar.;
10 Divan şiiri metinlerinin çözümlenmesine ve yorumlanmasına özgü bilgi ve becerileri kazanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Hoca Dehhânî’nin örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili
2 Ahmed Paşa’nın örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili
3 Necati Bey’in örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili
4 Zati’nin örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili
5 Fuzuli’nin örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili
6 Hayali’nin örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili
7 Baki’nin örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili
8 Nef'i’nin örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili
9 Naili’nin örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili
10 Nabi’nin örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili
11 Nedim’in örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili
12 Şeyh Galib’in örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili
13 Ragıb Paşa’nın örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili
14 Leskofçalı Galib’in örnek şiirleri ve divan şiiri geleneği çerçevesinde tahlili
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Cemal Kurnaz, Eski Türk Edebiyatı, Bizim Büro, Ankara, 2002
Mine Mengi, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ, Ankara, 1995.
Haluk İpekten, Fuzulî, Hayatı, Sanatı, Eserleri, Akçağ, 1996.
Ali Nihad Tarlan, Zatî Divanı, İstanbul, 1970.
Sabahattin Küçük, Bakî Divanı, TDK, Ankara, 1980.
Haluk İpekten, Nef’î, Hayatı , Sanatı, Eserleri, Ankara, 1996.
Haluk İpekten, Nailî, Hayatı, Sanatı, Eserleri, Ankara, 1986.
Ali Fuat Bilkan, Nabî, Hayatı, Sanatı, Eserleri, Ankara 1999.
Hasibe Mazıoğlu, Nedim’in Divan Şiirine Getirdiği Yenilik, Ankara, 1988.
Haluk İpekten, Şeyh Galib, Hayatı, Sanatı, Eserleri, Ankara, 1996.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik yazılı sınav
Açıklama Bağıl değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 5 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 2 3 2 2 1 3 3 4 3 1 1 1 1 1 1
OK2 5 4 5 3 2 1 5 5 4 5 1 1 1 1 1 1
OK3 4 5 5 4 2 1 5 5 5 5 1 1 1 1 1 1
OK4 5 5 5 4 2 1 5 5 5 5 1 1 1 1 1 1
OK5 3 3 3 2 1 3 3 3 3 3 1 1 1 1 1 1
OK6 4 5 5 4 2 1 4 4 4 4 1 1 1 1 1 1
OK7 5 5 5 4 2 1 4 5 5 5 1 1 1 1 1 1
OK8 5 5 4 4 2 1 4 5 5 5 1 1 1 1 1 1
OK9 5 5 4 4 2 1 5 5 5 5 1 1 1 1 1 1
OK10 5 5 5 4 2 1 5 5 5 5 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr