1 |
Dersin Adı: |
NİTEL ARAŞTIRMA TASARIMI |
2 |
Dersin Kodu: |
RES5130 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. BERNA COŞKUN ONAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
yok |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Berna COŞKUN ONAN |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Nitel araştırmanın doğasını anlayarak, bir nitel araştırmanın nasıl planlanacağını, nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğrenmek ve uygulayabilecek düzeye gelebilmek. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Birer bilim uzmanı olacak bireylerin nitel araştırma tasarımları yaparak ve uygulayarak, bilim alanına katkıda bulunacak yayınlar üretmelerine katkı sağlamak. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ TİPOLOJİSİ (NİTEL, NİCEL VE KARMA YÖNTEMLER) VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ TİPOLOJİSİ VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. NİTEL ARAŞTIRMALARA PARADİGMAL YAKLAŞIM, NİTEL ARAŞTIRMALARIN DOĞASI VE ETİĞİ. |
|
2 |
ARAŞTIRMA TASARIMINDA ÖZET YAZIMI, GİRİŞ YAZIMI VE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR YAZIMI, ARAŞTIRMA TASARIMINDA EYLEM UYGUNLUĞU VE DESEN OLUŞTURMA TANIMLARI |
|
3 |
ÖNEMLİ AKADEMİK NİTEL ARAŞTIRMA YAYINEVLERİ, DERGİLER, KAYNAKLARIN TANITIMI, PROBLEM DURUMUNU TESPİT, İLGİLİ ARAŞTIRMALARLA DESTEKLENMİŞ PROBLEM DURUMU YAZIMI |
|
4 |
ARAŞTIRMA SORULARININ YAZIMI, AMAÇ VE ÖNEM YAZIMI, NİTEL ARAŞTIRMALARDA GEÇERLİLİK ve GÜVENİRLİĞE GİRİŞ |
|
5 |
NİTEL ARAŞTIRMALARDA YAYGIN KULLANILAN DESENLER: ETNOGRAFİ ARAŞ., FENOMENOLOJİ, DURUM ÇALIŞMASI, TEMELLENDİRİLMİŞ KURAM, EYLEM ARAŞTIRMASI, ANLATI ARAŞTIRMASI |
|
6 |
NİTEL ARAŞTIRMALARDA YAYGIN KULLANILAN DESENLER: ETNOGRAFİ ARAŞ., FENOMENOLOJİ, DURUM ÇALIŞMASI, TEMELLENDİRİLMİŞ KURAM, EYLEM ARAŞTIRMASI, ANLATI ARAŞTIRMASI |
|
7 |
NİTEL ARAŞTIRMALARDA YAYGIN KULLANILAN DESENLER AÇISINDAN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZLER. ÖRNEKLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER. |
|
8 |
ARAŞTIRMA SORULARI TEMELİNDE ARAŞTIRMA DESENİNE KARAR VERME, VERİ TOPLAMA SÜRECİ NASIL OLMALI? ve NASIL YAZILMALI? VERİ TOPLAMA SÜRECİNİ DESENE UYGUN PLANLAMA. NİTEL ARAŞTIRMALARDA SIKLIKLA YAPILAN YANLIŞLAR. |
|
9 |
VERİ TOPLAMA SÜRECİNİN TEMEL İLKELERİ VE VERİ TOPLAMA SÜRECİNDE ETİK HUSUSLAR, ARAŞTIRMACI ROLLERİ, ARAŞTIRMACI BAKIŞ AÇISININ YAZIMI VE ÖNEMİ |
|
10 |
VERİ TOPLAMA TEKNİKLERİ: 1. GÖZLEMİN TEMEL ÖZELLİKLERİ VE TÜRLERİ, 2. GÖRÜŞME VERİ TOPLAMA TEKNİĞİ VE TÜRLERİ. 3. DOKÜMAN İNCELEME TEKNİĞİ NEDİR? TEMEL ÖZELLİKLERİ VE DOKÜMAN TÜRLERİ. |
|
11 |
NİTEL VERİ ANALİZİ TÜRLERİ. YAYGIN KULLANILAN ANALİZ YÖNTEMLERİ. BETİMSEL, İÇERİK, TEMATİK. |
|
12 |
RAPORLAŞTIRMA NİTELİKLERİ BAĞLAMINDA MAKALELE ÖRNEKLERİNİ İNCELEME. |
|
13 |
NİTEL ARAŞTIRMALARDA GEÇERLİLİK ve GÜVENİRLİK yerine KULLANILAN KALİTEYİ ARTTIRMA TEKNİKLERİ. SAĞLAMLIK NEDİR? ARAŞTIRMA SÜRECİNDE ARTTIRMA YOLLARI NELERDİR? SORULARLA ARAŞTIRMANIN SAĞLAMLIĞI KONTROL ETMEK. |
|
14 |
ÖĞRETİM SÜRECİNDE GELİŞTİRİLEN ARAŞTIRMANIN TASARIMINI KONTROL ETME VE UYGULAMAYA HAZIR HALE GETİRME. |
|