1 | Dersin Adı: | KORO YÖNETİMİ PEDAGOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | MUZ6125 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | İngilizce |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜLNIHAL GÜL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Gülnihal GÜL U.Ü. Eğitim Fakültesi GSE Bölümü Müzik Eğitimi ABD gulnihal@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilim ve araştırma ile ilgili temel kavramları öğrenip, bir problemin varlığını belirlemek ve bilimsel yöntem ile veri toplayarak onları gruplandırıp yorumlamak ve rapor haline getirmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bilim ve araştırma ile ilgili temel kavramları öğrenip, bir problemin varlığını belirlemek ve bilimsel yöntem ile veri toplayarak onları gruplandırıp yorumlamak ve rapor haline getirerek araştırmacı öğretmen kimliğini geliştirip meslek hayatında bu yetilerinden yararlanabilme. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bilimsel araştırma yöntemleri dersine giriş. Dersin tanımı, içeriği, işleniş biçimi, ölçme ve değerlendirme yöntemleri. | |
2 | Araştırma nedir? Araştırma eğitiminin amaçları nelerdir? | |
3 | Bilim ve araştırma ilişkisi nasıl açıklanabilir? Bilim ve araştırmada aranacak özellikler nelerdir? | |
4 | Araştırmada yöntem, yapı ve ögeler: Problem nedir? Problem seçiminde göz önünde bulundurulacak özellikler nelerdir? | |
5 | Veri nedir? Evren, örneklem nedir? Örnekleme teknikleri nelerdir? | |
6 | Veri toplama teknikleri nelerdir? Anket nedir, nasıl düzenlenir ve uygulanır? | |
7 | Anket örneklerinin değerlendirilmesi. Anket düzenleme çalışmaları. | |
8 | Gözlem ve görüşme yolu ile nasıl veri toplanır? Gözlem formu nasıl düzenlenir? | |
9 | Kaynaklardan nasıl alıntı yapılır ve raporda nasıl gösterilir? | |
10 | Verilerin gruplandırılması, tablolar ve şekiller. | |
11 | Araştırma raporu nasıl düzenlenir? Bölümleri nelerdir? Örneklerin incelenmesi. | |
12 | Araştırma raporunda ön sayfalar ile Giriş ve Bulgular bölümlerinin düzenlenmesi. | |
13 | Araştırma raporlarında Sonuç bölümünün yazılması. Uygun örneklerin incelenmesi. | |
14 | Araştırma raporlarında Kaynakça ve Ekler bölümlerinin düzenlenmesi. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1.Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. 2.Cebeci, Suat. (1997). Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım. 3.Çepni, S. (2005). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. (2. Baskı). Trabzon: Celepler Matbaası. 4.Gönç Şavran, T. (2012). Nicel ve Nitel Araştırmalarda Kullanılan Araştırma Teknikleri. T. Gönç Şavran (Editör), Sosyolojide araştırma yöntem ve teknikleri (ss. 64-104). Eskişehir: Anadolu Ünivesitesi Web-Ofset. Kohler 5.Karasar, Niyazi. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 6.Karasar, Niyazi. (2001). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 7.Yıldırım, A., & Şimşek. H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bu derste öğrenciler açık uçlu sorulardan oluşan 1arasınav ve 1 yarıyıl sonu sınavı ve yazılı sınav soruları ile değerlendirilmektedirler. | |
Açıklama | Ders bağıl olarak değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |