Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KORO YÖNETİMİ PEDAGOJİSİ
1 Dersin Adı: KORO YÖNETİMİ PEDAGOJİSİ
2 Dersin Kodu: MUZ6125
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜLNIHAL GÜL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Gülnihal GÜL
U.Ü. Eğitim Fakültesi GSE Bölümü Müzik Eğitimi ABD
gulnihal@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, bilim ve araştırma ile ilgili temel kavramları öğrenip, bir problemin varlığını belirlemek ve bilimsel yöntem ile veri toplayarak onları gruplandırıp yorumlamak ve rapor haline getirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bilim ve araştırma ile ilgili temel kavramları öğrenip, bir problemin varlığını belirlemek ve bilimsel yöntem ile veri toplayarak onları gruplandırıp yorumlamak ve rapor haline getirerek araştırmacı öğretmen kimliğini geliştirip meslek hayatında bu yetilerinden yararlanabilme.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilim ve bilim tarihine ilişkin temel bilgileri açıklayabilme (olgu, bilgi, doğru, yanlış, mutlak bilgi vb.).;
2 Bilim ve araştırma ilişkisini açıklayarak bilim adamı ve araştırmaların özelliklerini örneklendirebilme.;
3 Bilginin kaynağını ve bilgi edinme yollarını açıklayabilme.;
4 Araştırmada problemi belirleyerek alt problemleri oluşturabilme.;
5 Araştırmada evreni belirleyebilme ve uygun örnekleme tekniği ile örneklem grubunu oluşturabilme.;
6 Bilimsel araştırmada veri toplama tekniklerinin neler olduğunu açıklayabilme ve araştırma için uygun veri toplama tekniğini seçebilme.;
7 Araştırma için belirlenen veri toplama tekniğini uygulayarak verileri elde edebilme.;
8 Verileri gruplandırıp çözümleyebilme ve yorumlayabilme. ;
9 Bir araştırma raporunun nasıl yazılacağını açıklayabilme.;
10 Araştırma sonuçlarını raporlaştırabilme. Araştırma sonuçlarını raporlaştırabilme. Araştırma sonuçlarını raporlaştırabilme. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilimsel araştırma yöntemleri dersine giriş. Dersin tanımı, içeriği, işleniş biçimi, ölçme ve değerlendirme yöntemleri.
2 Araştırma nedir? Araştırma eğitiminin amaçları nelerdir?
3 Bilim ve araştırma ilişkisi nasıl açıklanabilir? Bilim ve araştırmada aranacak özellikler nelerdir?
4 Araştırmada yöntem, yapı ve ögeler: Problem nedir? Problem seçiminde göz önünde bulundurulacak özellikler nelerdir?
5 Veri nedir? Evren, örneklem nedir? Örnekleme teknikleri nelerdir?
6 Veri toplama teknikleri nelerdir? Anket nedir, nasıl düzenlenir ve uygulanır?
7 Anket örneklerinin değerlendirilmesi. Anket düzenleme çalışmaları.
8 Gözlem ve görüşme yolu ile nasıl veri toplanır? Gözlem formu nasıl düzenlenir?
9 Kaynaklardan nasıl alıntı yapılır ve raporda nasıl gösterilir?
10 Verilerin gruplandırılması, tablolar ve şekiller.
11 Araştırma raporu nasıl düzenlenir? Bölümleri nelerdir? Örneklerin incelenmesi.
12 Araştırma raporunda ön sayfalar ile Giriş ve Bulgular bölümlerinin düzenlenmesi.
13 Araştırma raporlarında Sonuç bölümünün yazılması. Uygun örneklerin incelenmesi.
14 Araştırma raporlarında Kaynakça ve Ekler bölümlerinin düzenlenmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1.Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
2.Cebeci, Suat. (1997). Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
3.Çepni, S. (2005). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. (2. Baskı). Trabzon: Celepler Matbaası.
4.Gönç Şavran, T. (2012). Nicel ve Nitel Araştırmalarda Kullanılan Araştırma Teknikleri. T. Gönç Şavran (Editör), Sosyolojide araştırma yöntem ve teknikleri (ss. 64-104). Eskişehir: Anadolu Ünivesitesi Web-Ofset. Kohler
5.Karasar, Niyazi. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
6.Karasar, Niyazi. (2001). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
7.Yıldırım, A., & Şimşek. H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bu derste öğrenciler açık uçlu sorulardan oluşan 1arasınav ve 1 yarıyıl sonu sınavı ve yazılı sınav soruları ile değerlendirilmektedirler.
Açıklama Ders bağıl olarak değerlendirilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,93
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 4
OK2 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1 3 4
OK3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 2
OK4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 4
OK5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 4
OK6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 4
OK7 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 4
OK8 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 4
OK9 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 2
OK10 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr