Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ
1 Dersin Adı: KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ
2 Dersin Kodu: ISYS038
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. NİLAY ORBAY İÇAÇAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: MYO'ların Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Dr. Nilay ORBAY İÇAÇAN
0224 8613425- 2942683
nilayorbay@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu derste; kalite yönetim sistemlerinin uygulama yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmıştır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dersin kazanımları sonucunda iş dünyası ve toplumsal mükemmellik ilkeleri öğrenilerek, özel ve kamu sektöründe uygulanabilecek, sürdürülebilir kalite yönetim modelleri analiz edilebilir. Kalite yönetim uygulamalarını kavrayarak, kurum ve kuruluşların etkinlik ve verimliliklerinin arttırılması amacıyla kalitenin yaratılması, uygulanması ve geliştirilmesine katkıda bulunulabilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kalite kavramını, tanımı,önemini işletmeler ve müşteriler açısından karşılaştırabilme;
2 Toplam kalite yönetim anlayışının tarihsel sürecini açıklayabilme;
3 Toplam kalite yönetim anlayışı sisteminin alt unsurlarnı açıklayabilme;
4 Klasik yönetim anlayışı ile toplam kalite yönetim anlayışını karşılaştırabilme;
5 TKY anlayışının unsurlarını analiz edebilme ;
6 TKY anlayışında uygulanan teknik süreçler veyönetsel süreçleri açıklayabilme ;
7 Toplam kalite yönetim sisteminin işleyişinde uygulanan sayısal teknikleri ve yöntemleri uygulayabilme ;
8 Kaizen felsefesini açıklayabilme ;
9 Ulusal ve uluslararası kalite standartlarını açıklayabilme;
10 Ulusal ve uluslararası kalite ödülleri ve başarılı TKY uygulamalarını örnek verebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kalite kavramı, tanımı önemi( işletmeler ve müşteriler açısından önemi ) Örnek olay çalışması
2 Toplam kalite kavramı, toplam kalite yönetim kavramı, sistem ve unsurları Örnek olay çalışması
3 Kalite kavramından toplam kalite kavramına ulaşmada tarihsel süreç Örnek olay çalışması
4 Klasik yönetim anlayışı ile toplam kalite yönetim anlayışının kıyaslanması Örnek olay çalışması
5 TKY anlayışının unsurlarının detaylı incelenmesi Örnek olay çalışması
6 TKY anlayışında uygulanan teknik süreçler ve yönetsel süreçler Örnek olay çalışması
7 Aktarılan bilgilerin tekrarı Aktarılan bilgilerin tekrarı
8 Toplam kalite yönetim sisteminin işleyişinde uygulanan kantitatif teknikler, yöntemler Örnek olay çalışması
9 Toplam kalite yönetim sisteminin işleyişinde uygulanan kantitatif yöntemlerin açıklanması Örnek olay çalışması
10 KAIZEN felsefesinin açıklanması ve diğer kalite yaklaşımları ile kıyaslanması Örnek olay çalışması
11 Ulusal ve uluşlararası kalite standartlarının açıklanması Örnek olay çalışması
12 Ulusal ve uluslararası kalite standartlarının açıklanması Örnek olay çalışması
13 TKY ödülleri ve kriterleri Örnek olay çalışması
14 TKY başarılı uygulamaların incelenmesi Örnek olay çalışması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-) Nihat KÖLÜK, İrfan Dilsiz, Cafer S. KARTAL ; Kalite Güvancasi ve Standartları, 7. BASKI 2012, Detay yayıncılıkI, ISBN 975-8326-69-4
2-) Öğ.Gör.Dr.Sıdıka PARLAK; İşletmelerde Toplam Kalite Yönetimi, 2004, Ekin Kitabevi, ISBN 975- 8768-32-8
3-) Doç Dr. İfran ÇAĞLAR, Sabiha KILIÇ; Kalite Güvence Standartları, 2 Baskı, Ekim 2008, Nobel yayın Dağıtım Tic Ltd. ISBN 978-99 44- 77- 006-4
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 1 10 10
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,03
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr