Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TIPTA YAPAY ZEKA
1 Dersin Adı: TIPTA YAPAY ZEKA
2 Dersin Kodu: TIP3191
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. Mevlüt Okan AYDİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr.Züleyha Alper
Doç.Dr.İlker Mustafa Kafa
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Ögr. Gör. Dr. Okan Aydın
okanaydin@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi, USIM, 16059 Nilüfer, Bursa
18 Dersin Web Adresi: http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Programlar/Detay/28?AyID=30
19 Dersin Amacı Öğrencilerin yapay zeka sayesinde klinikte teşhis, tanı ve tedavi gibi süreçleri hızlandırabilmeleri, oluşabilecek insani hataları azaltarak hizmet kalitesini arttırabilmeleri amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Yapay zekanın tarihçesi, yapay zekanın nasıl kullanılacağı, yapay zeka ve malpraktis, yapay zeka ile senaryo hazırlama ve bunu kullanarak verileri yeniden yorumlama,
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yapay zeka konusundaki temel teknik ve yöntemler konusunda bilgi sahibi olur;
2 Makine öğrenme sistemlerinin ne olduğu, nasıl çalıştığı hakkında bilgi sahibi olur;
3 Hastanın şikayet ve semptomlarını yorumlayabilir;
4 Yapılan tetkikleri hastanın verileri ile birleştirip yorumlayabilir;
5 Hastanın verilerini yapay zeka ile birlikte tekrardan yorumlayabilir ve doğruluğunu teyit edebilir;
6 Yapay zekayı bu amaçlarda kullanıp doğruluğunu teyit edebilir;
7 Tıp alanında YZ’nın kullanımının etikliği üzerine tartışabilir;
8 Öğrenciler YZ ile kurgulanmış bir senaryoyu çözüp doğruluğunu teyit edebilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yapay zekaya giriş
2 Makine öğrenme sistemleri
3 Klinik bilgi ile karar verme
4 Klinik karar verme destek sistemleri
5 YZ-temelli klinik karar verme
6 Medikal teşhiste yapay zeka, tedavi seçme izleme
7 Yapay zeka ve Etik
8 Yapay zekanın sağlıkta kullanımı
9
10
11
12
13
14
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1.Marc Peter Deisenroth, A. Aldo Faisal, Cheng Soon Ong - Mathematics For Machine Learning (2019, Cambridge University Press) https://mml-book.github.io/
2.Linear Algebra and Its Applications, 5th Edition, David C.Lay, Stephen R. Lay, Judi J.McDonald.
3. Calculus, A complete course, 9th edition, Robert A.Adams & Christopher Essex.

4. Master Algoritma: Yapay Zeka hayatımızı nasıl değiştirecek? Pedro Domingos,
5.https://eithealth.eu/wp-content/uploads/2020/03/EIT-Health-and-McKinsey_Transforming-Healthcare-with-AI.pdf
6.https://www.nature.com/articles/s41746-021-00385-9
7.https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9676651
8.https://aapm.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/mp.13562
9.https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9429985

10.https://www.nature.com/articles/s41746-020-0221-y
11.https://www.mdpi.com/2077-0383/11/8/2265
12.ÖZKAN, Y. ve EROL, Ç., 2018, "Kanser Biyoenformatiğinde Yapay Zeka", ISBN: 978-605-9594-54-7, Papatya Yayıncılık Eğitim A.Ş., İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme Bursa Uludağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 14 5 70
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 2 3 2 2 2 2 2 2 2 3 3 3 3 3 3
OK2 3 2 3 2 2 2 2 2 2 2 3 3 3 3 3 3
OK3 3 2 3 2 2 2 2 2 2 2 3 3 3 3 3 3
OK4 3 2 3 2 3 2 2 2 2 2 4 3 5 4 3 3
OK5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
OK6 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK7 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK8 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr