Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Disiplinlerarası Görsel Sanatlar Atölyesi
1 Dersin Adı: Disiplinlerarası Görsel Sanatlar Atölyesi
2 Dersin Kodu: RSM6101
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 3
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Nuri YAVUZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. A. Şinasi İŞLER
Doç. Tolga ŞENOL
Doç. Meryem UZUNOĞLU
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Nuri YAVUZ
nuriyavuz@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrencilerin estetik bir bütünlük içerisinde görsel dilin olanaklarını kullanarak farklı teknik ve yöntemler ile alternatif malzemelere yaklaşırken mekan ve süreç gibi olguların yapıtın anlamı üzerindeki dönüştürücü etkisini de hesaba katarak deneysel ve disiplinlerarası çalışmalar yapmaları amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Sanatçı kişiliğinin oluşumuna katkı verir. Özgün üslup yaratma sürecini destekler.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sanatın ve sanat uygulamalarının anlamı ve kapsamı konusunda farkındalık kazanmak.;
2 Özgün sanatsal tavrın, bağımsız araştırmalarla, düşünce ve gözlemlerle şekillenen bir süreç olduğu konusunda farkındalık ve deneyim kazanmak. ;
3 Sanatsal anlatımın görsel unsurlarla kodlanmış, biçim-anlam diyalektiğini gözeten yeni bir ilişkiler bütünü olduğunu kavramak. ;
4 Sanat üretiminin sanat tarihi, kültür tarihi, felsefe ve sosyoloji ile olan bağlarını kavramak. ;
5 Teknik, yöntem ve malzeme seçimlerinin anlamın tamamlanmasına ve yapıtın bütünlüğüne olan katkısını deneyimlemek. ;
6 Deneysel sanat uygulamalarında süreç, mekan ve bedeni yapıta dahil etme konusunda bilgi ve deneyim kazanmak.;
7 Çağdaş sergileme pratiklerine uygun bir şekilde sunum konsepti oluşturarak, çalışmalarını izleyici ile paylaşma konusunda deneyim kazanmak. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kavramsal Çerçeve, Okuma ve İzleme Önerileri: Plastik Snatlarda Disiplinlerarasılık. Örnek Çalışmaların analizi ve uygula.
2 Kavram, Bağlam ve Medyumun Görsel Dilin Oluşumuna Katkıları. Örnek Çalışmaların analizi ve uygula.
3 Her Sergi Bir Proje / İnceleme ve Analiz Proje çıktılarının değerlendirilmesi. Proje tasarımı.
4 Proje taslağı / fikir alışverişi Proje çıktılarının değerlendirilmesi. Proje tasarımı.
5 Projeler üzerinde olanaklar ve olasılıkların tartışılması Proje çıktılarının değerlendirilmesi. Proje tasarımı.
6 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri Proje çıktılarının değerlendirilmesi. Proje tasarımı.
7 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri Projenin uygulanması.
8 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri Projenin uygulanması.
9 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri Projenin uygulanması.
10 Ara sunum ve değerlendirme Projenin değerlendirilmesi ve uygulama
11 Projenin Gerçekleştirilme Süreci Projenin uygulanması
12 Projenin Gerçekleştirilme Süreci Projenin uygulanması
13 Projenin Gerçekleştirilme Süreci Projenin uygulanması
14 Projenin Gerçekleştirilmesi / sergi ve sunum süreci Projenin uygulanması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Çağdaş Sanat ve Kültüralizm, Ali Artun, İletişim Yayınları
2. Görsel Düşünme, Rudolph Arnheim, Metis Yayınları
3. Beyaz Küpün İçinde 'Galeri Mekânının İdeolojisi', Brian O'Doherty, Sel Yayıncılık
4. Sanat Dünyasında Yedi Gün, Sarah Thornton, Yapı Kredi Yayınları
5. Neden Bu Sanat? Çağdaş Sanatta Estetik ve Eleştiri, Terry Barrett, Hayalperest Yayınevi
6. Küresel Sanat Pusulası- Yirmibirinci Yüzyıl Sanatında Yeni Yönelimler, Alistair Hicks, Yapı Kredi Yayınları
7. Sanatta Anlamın Görüntüsü, Richard Leppert, Ayrıntı Yayınları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 90
Yıl sonu Sınavı 1 10
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 90
Finalin BAşarıya Oranı 10
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dersi alan öğrenci sayısına göre mutlak ya da bağıl değerlendirme yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 3 20 60
Ödevler 1 0 0
Projeler 1 83 83
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 11 11
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 2 3 4 3 2 3 2 1 4 3 3
OK2 3 4 2 3 2 4 2 3 3 3 2 3
OK3 1 3 4 2 3 3 3 3 2 4 4 3
OK4 3 2 3 3 3 4 2 3 3 3 4 4
OK5 3 3 4 3 2 4 3 3 3 4 3 3
OK6 4 3 2 3 4 3 3 4 3 4 3 4
OK7 3 4 3 2 3 3 4 4 4 3 3 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr