Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KARŞILAŞTIRMALI TIP HUKUKU
1 Dersin Adı: KARŞILAŞTIRMALI TIP HUKUKU
2 Dersin Kodu: KMH5120
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar İyi seviyede İngilizce bilinmesi
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ZEYNEP BURCU AKBABA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: zbakbaba@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tıp Hukuku alanındaki gelişmelerin öğrenilmesi ve takip edilebilmesi
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Tıp Hukuku alanındaki tartışmaların ve sorunların çözümü konusunda farklı bir bakış açısı kazandırmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tıbbi Müdahale;
2 Tıp Etiği;
3 İnsan Hakları ve Tıbbi Müdahale;
4 Onam ve Otonomi;
5 Tıp Hukukunda Sorumluluk ;
6 Mental Sağlık;
7 Organ ve Doku Nakli;
8 Ötenazi;
9 İnsan Üzerinde Deney;
10 Yapay Döllenme, Taşıyıcı Annelik ve Embryo Nakli;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tıp Hukukuna Giriş
2 Tıp Hukukunda Temel Kavramlar
3 Tıp Etiği
4 İnsan Hakları ve Tıp Hukuku
5 Aydınlatılmış Onam
6 Hekimin Sorumlulukları
7 Mental Sağlık ve Zorunlu Tedavi
8 Organ Nakli
9 Ötenazi
10 İnsan Üzerinde Deney
11 Yapay Döllenme
12 Taşıyıcı Annelik
13 Embryo Nakli
14 Kürtaj
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Hakan Hakeri, Tıp Hukuku, 16. Baskı, 2019, Seçkin Yayınevi
Peter De Cruz, Comparative Healthcare Law, 1st Edition, 2001, Routledge-Cavendish Publication
Nathan Cortez, I. Glenn Cohen and Timothy S. Jost, Readings in Comparative Health Law and Bioethics, 3rd Edition, 2020, Carolina Academic Press
Nils Hoppe and Jose Miola, Medical Law and Medical Ethics, 1st Edition, 2014, Cambridge University Press
G.T. Laurie, S.H.E Harmon and G. Porter, Mason and McCall Smith's Law and Medical Ethics, 10th Edition, 2016, Oxford University Press
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sınav
Açıklama Araştırmaya Dayalı Sınav
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 14 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK6 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr