1 | Dersin Adı: | SİYER’İN KAYNAĞI OLARAK HADİS: MEKKE DÖNEMİ |
2 | Dersin Kodu: | ITS6129 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi İLHAMİ ORUÇOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
orucoglu@uludag.edu.tr 0224 243 10 66 - 60216, U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İslâm Tarihinde Hz.Muhammed (a.s.)’ın hayatı anlamına gelen Siyer’in Mekke dönemine ait hadiselerine yer veren ya da işaret eden hadisleri tanıtmak, bunları anlayıp değerlendirebilecek bir bakış açısı kazandırmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bilgi toplama, araştırma ve analiz etme yetkinliğini kullanarak yenilikleri takip edebilme ve çalıştığı alanda uygulayabilme |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Siyer’in kaynaklarına genel bir bakış | |
2 | Siyer’in kaynağı olarak Hadis’in değeri ve önemi | |
3 | VII. Yüzyılda Arap Yarımadası’nda sosyal, kültürel ve ekonomik durum | |
4 | VII. Yüzyılda Arap Yarımadası’nda varlığını sürüdüren din ve inançlar | |
5 | Peygamberler silsilesi ve Hz.Muhammed (a.s.) | |
6 | Hz.Muhammed (a.s.)’ın risalet öncesi hayatı | |
7 | Hz.Muhammed (a.s.)’ın risalet öncesi hayatı | |
8 | Hz.Muhammed (a.s.)’ın ahlâkî faziletleri | |
9 | Vahiy ve Hz.Muhammed (a.s.)’ın vahiy tecrübesi | |
10 | İslâm’a davet ve yöntemleri | |
11 | İslâm’a davet ve yöntemleri | |
12 | Müşriklerin davete karşı tutumları | |
13 | Ehl-i Kitabın durumu | |
14 | Müslümanların birtakım nitelikleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Ahmed b. Hanbel, el-Musned, Çağrı Yayınları, İstanbul 1992 2. Buhârî, Ebu Abdillâh, el-Câmiu’s-Sahîh, Çağrı Yayınları, İstanbul 1992 3. Dârimî, Ebu Muhammed, Sunenu’d-Dârimî, Çağrı Yayınları, İstanbul 1992 4. Ebu Davud, Sicistânî, Sunenu Ebî Dâvûd, Çağrı Yayınları, İstanbul 1992 5. İbn Mâce, Muhammed b. Yezîd, Sunenu İbn Mâce, Çağrı Yayınları, İstanbul 1992 6. Mâlik b. Enes, Muvatta, Çağrı Yayınları, İstanbul 1992 7. Müslim, Ebu’l-Huseyn, el-Câmiu’s-Sahîh,Çağrı Y., İstanbul 1992 8. Tirmizî, Ebû İsa, Sunenu’t-Tirmizî, Çağrı Yayınları, İstanbul 1992 9. Nesâî, Sünen, 10. Kütüb-i Sitte, trc. İbrahim Canan, I-XVIII, Akçağ Yayınları, Ankara 11. Şeybanî, İbni Deyba’, Hadâiku’l-Envar ve Metâliu’l-Esrâr, I-III, Riyad 1993. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ödevler | 0 | 20 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 214 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |