1 | Dersin Adı: | HZ.MUHAMMED DÖNEMİ |
2 | Dersin Kodu: | ITS5107 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok. |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MUSTAFA ASIM YEDİYILDIZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | yediyildiz@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İlk Dönem İslam tarihi hakkında bilgi vermek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Alan bilgisi edinimi. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İslâm öncesi Arabistan Yarımadasında Dini yapı | |
2 | İslâm öncesi Arabistan Yarımadasında sosyo-ekonomik durum | |
3 | İslâm öncesi Arabistan Yarımadasında siyasi yapı | |
4 | İslâm öncesi Arabistan Yarımadasında Kültürel Durum | |
5 | Mekke Döneminde İlk Müslümanlar | |
6 | Hz. Peygamber Döneminde Münafıklar | |
7 | Medine Döneminde Yahudiler | |
8 | Hz. Muhammed (s.a.s)'in Yönetimi | |
9 | Hz. Muhammed'in Kültür Politikası | |
10 | Medine Dönemi Sosyal Sorunları ve Sosyal Politikası | |
11 | Bir Siyasi metin Olarak Medine Vasikasının Tahlili | |
12 | Farklı Fonksiyonlarıyla Mescid-i Nebi | |
13 | Seriyyeler ve Gazvelerin Amacı | |
14 | Hz. Peygamber'in vefatı ve Ashabın Tavrı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Muhammed Hamidullah, İslam Peygamberi, çev. Salih Tuğ, I-II, İstanbul, 1993. İbn hişam, es-sîretü'n-Nebeviyye, terc. Hasan Ege, İstanbul, 1985. İzzet Derveze, Kur'ân'a Göre hz. Muhammed'in Hayatı, çev. Mehmet Yolcu, I-III, İstanbul, 1989. İbrahim Sarıçam, İslam'ın Doğuşunun Tarihî Şartları, İslam ve Demokrasi Sempozyumu, Ankara, 1999. Muhammed Âbid Cabirî, İslam'da Siyasal Akıl, çev. Vecdi Akyüz, İstanbul, 1997. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik sınav. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 4 | 56 |
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 184 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |