Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK AKADEMİK COĞRAFYASININ TARİHİ GELİŞİMİ
1 Dersin Adı: TÜRK AKADEMİK COĞRAFYASININ TARİHİ GELİŞİMİ
2 Dersin Kodu: COG5103
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALİ YİĞİT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. ALİ YİĞİT
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türklerde coğrafya sahasındaki bilimsel gelişmeler kronolojik olarak ele alındıktan sonra son yüzyıl içindeki modern coğrafyanın gelişim evreleri ayrıntılı olarak ele alınacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Mesleğinin geçmişini ve önceki meslektaşlarının bilime katkılarını öğrenerek mesleğini benimseme duygusunu geliştirir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilimin bir birikim işi olduğunu bugünkü anlayışımızın geçmiş birikimlere dayandığını bilir;
2 Türkiye'de coğrafya araştırmalarının farklı dönemlerde farklı özellikler arz ettiğini anlatır;
3 Geçmişi bilmeden geleceğe doğru bakılamayacağını bilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Coğrafi bilgi birikiminin oluşma ve yazılı hale gelme süreci
2 Antik dönemde ve Ortaçağ İslam dünyasında coğrafi birikim
3 Coğrafyanın akademik bir bilim haline gelme süreci
4 Osmanlı döneminde coğrafi bilginin gelişim süreci
5 Türkiye'de modern coğrafyanın öncüleri
6 Türkiye'de akademik coğrafyanın kuruluşu ve ilk temsilcileri
7 Türkiye'de coğrafyanın örgütlenme ve yükseliş dönemi
8 Türkiye'de coğrafya biliminin duraklama ve sıradanlaşma süreci
9 YÖK ve Üniversitelerin yeniden yapılanma sürecinde coğrafyanın durumu
10 Türkiye'de coğrafya bölümlerinin ve Akademisyenlerin çoğalma dönemi
11 Günümüz Türkiye'sinde coğrafyanın ve coğrafyacının görünümü
12 Türkiye coğrafyasında ekoller var mı? olabilir mi?
13 Özgün coğrafi bakış açıları ortaya konabilir mi?
14 Türk Coğrafyasının genel bir değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: AKKAN E. 1972. Cumhuriyetin 50. Yıldönümünde Coğrafya. Coğrafya Araştırmaları Dergisi. S: 5-6, s: 1-5. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Coğrafya Araştırmaları Enstitüsü Yay.
AKKAN E. 1998. Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi’nin Kuruluşunun 60. Yıl Dönümünde Coğrafya Bölümü. Türkiye’de Sosyal Bilimlerin Gelişmesi ve Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Sempozyumu. 24-26 Nisan 1996. Bildiriler. s: 295-313. Ankara.
AKYOL, İ.H., Son Yarım Asırda Türkiye'de Coğrafya I: Mutlakıyet Devrinde Coğrafya, TÜRK COĞR. DERG., 1, 1943, 3-15, Ankara
AKYOL, İ.H., Son Yarım Asırda Türkiye'de Coğrafya II: Meşrutiyet Devrinde Coğrafya, TÜRK COĞR. DERG., 2, 1943, 121-136, Ankara
AKYOL, İ.H., Son Yarım Asırda Türkiye'de Coğrafya III: Cumhuriyet Devrinde Coğrafya, TÜRK COĞR. DERG., 3-4, 1943, 247-276, Ankara
ALAGÖZ, C.A., DTCF Kuruluşundan 1973 Yılına Kadar, Ülkeler Coğrafyası Kürsüsü Çalışmaları Hakkında I, TÜRK KÜLTÜRÜ ARŞT., XI/14, 1975, 214-269, Ankara
BEDİZ, D., XIX. Asırda Türkiye'nin Coğrafya Sahasındaki Büyük Hamlesi ve Milletlerarası Bir Yarışmada Türk Başarısının 90. Yıldönümü, A.Ü. DTCF CAD, 1, 1966, 17-25, Ankara
DOĞANAY, H., Cumhuriyetin 70. Yılında Atatürk Üniversitesinde Coğrafya Araştırmaları ve Eğitimi, DOĞU COĞR. DERG., 1, 1995, 28-66, Erzurum
ERİNÇ S. 1973. Cumhuriyet’in 50. Yılında Türkiye’de Coğrafya. Elli Yılda Coğrafya. Başbakanlık Kültür Müsteşarlığı Cumhuriyetin 50. Yıldönümü Yayınları: 11. 62 s. Ankara.
ERİNÇ S. 1997. Coğrafya. Cumhuriyet Döneminde Türkiye’de Bilim. “Sosyal Bilimler” Cilt I. Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) Yay. Ankara.
EROL O. 1993. Türkiye’de Jeomorfoloji. Cumhuriyetin 70. Yılında Türkiye’de Bilim II. Bilim ve Teknik (Özel ek). TÜBİTAK Yay. 12-118. Ankara.
GÜMÜŞÇÜ, O., A.Ü.D.T.C.F. Coğrafya Bölümü Tarihi, A.Ü. DTCF CAD, 12, 1996, 161-177, Ankara
GÜRSOY, C.R., Cumhuriyetimizin 50.Yılında Coğrafya ve Türk Coğrafya Kurumu, TÜRK COĞR. DERG., 26, 1975, 1-3, İstanbul
İZBIRAK R. 1976. Türkiye’de Son Yarım Yüzyıl İçinde Coğrafya Alanında Gelişmeler. 50. Yıl Konferansları. s: 29-44. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Yayın No: 257.
KOÇMAN A. 1999. Cumhuriyet Döneminde Yüksek Öğretim Kurumlarında Coğrafya Öğretimi ve Sorunları. Ege Coğrafya Dergisi S: 10, s: 1-14. Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yay. İzmir.
KARA, H., DTCF'nin Kuruluşunun 60. Yıl Dönümünde Coğrafya Eğitimi, DTCF'nin Kuruluşunun 60. YIL Dönümü, , 1998, 315-324, Ankara
KOCAKUŞAK, S., Cumhuriyet Öncesi Dönemde Bölgesel Coğrafya ve Bu Alandaki Gelişmeler, DTCF'nin Kuruluşunun 60. YIL Dönümü, , 1998, 326-342, Ankara
KURTER, A., Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü Çalışmaları, İ.Ü. DBCE BÜLTEN, 2, 1985, 155-157, İstanbul
LOUIS, H., Der Erste Türkische Geographie-Kongreß in Ankara 6.-21.Juni 1941, PETERM. GEOGR. MITTHEILUNGEN, 87, 1941, 311–314,
ÖZÇAĞLAR, A., A.Ü. DTCF Türkiye Coğrafyası Anabilim Dalının Kuruluşu Gelişmesi ve Faaliyetleri, DTCF'nin Kuruluşunun 60. YIL Dönümü, , 1998, 343-351, Ankara
TÜMERTEKİN E. 1998. Beşeri Coğrafya. Cumhuriyet döneminde Türkiye’de bilim “Sosyal Bilimler-II” Türkiye Bilimler Akademisi. Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Yıl sonu Sınavı 1 40
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 60
Finalin BAşarıya Oranı 40
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Anlatım, Soru-cevap, Örnek olay, Tartışma, grup çalışması
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 40 40
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 4 4 5 3 3 3 5 5 3 5 4 2 3
OK2 4 4 5 3 3 3 5 5 3 4 4 2 3
OK3 4 4 5 3 3 3 5 5 3 4 4 2 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr