Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
VERİ GÖRSELLEŞTİRME
1 Dersin Adı: VERİ GÖRSELLEŞTİRME
2 Dersin Kodu: EKO5119
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ZEHRA BERNA AYDIN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-mail:berna@uludag.edu.tr
Tel: 224 2941119
Adres: Uludağ Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ekonometri Bölümü,16059, Görükle/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Karmaşık verilerin kolay algılanabilmesi için görsel anlaşılabilir bir şekilde sunulması sağlanacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Karmaşık verileri algılayıp yorumlama yeteneğine sahip olma.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Veri görselleştirmenin önemi anlatılacaktır.;
2 Veri görselleştirme kavramları tanıtılacaktır.;
3 Çok boyutlu ve çok büyük veri tabanlarında etkin olarak çalışabilen görselleştirme araçları tanıtılacaktır.;
4 Ağların türleri, dirençleri ve bilgiyi nasıl yaydıkları hakkında bilgi verilecektir.;
5 Grafiklerin nasıl yorumlanması gerektiği anlatılacaktır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Veri Görselleştirmenin tanımı ve kavramsal çerçeve
2 Görsel Algılama, Renk Seçimi ve Tasarım İlkeleri
3 Veri Görselleştirme Yazılımları
4 Veri Görselleştirme Yazılımları
5 Veri Edinimi ve verilerin ayrıştırılması
6 Çok Değişkenli Çizim ve Grafik Oluşturma
7 Excel ve SPSS ile veri görselleştirme
8 R ile veri görselleştirme
9 R ile veri görselleştirme
10 Fython ile veri görselleştirme
11 Fython ile veri görselleştirme
12 Tableau programının tanıtımı
13 İş Zekâsı Uygulamalarında Veri Görselleştirme - 1
14 İş Zekâsı Uygulamalarında Veri Görselleştirme - 2
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Simon, P. (2014), “The visual organization: data visualization”, Big Data, and the quest for
better decisions. John Wiley & Sons.
Tugay Bilgin, T., Yılmaz Çamurcu, A. (2008), “Çok Boyutlu Veri Görselleştirme Teknikleri”,
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
Visualizing Data, Ben Fry, O'reilly
Sosyal Ağ Analizi, Necmi Gürsakal, Dora
Ware, C. (2010). Visual thinking: For design. Morgan Kaufmann.
Camões, J. (2016). Data at Work: Best practices for creating effective charts and information graphics in Microsoft Excel, New Riders.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Final sınavı ve teorik bilginin derste uygulaması.
Açıklama Bu ders mutlak bir değerlendirme sistemi ile değerlendirilir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 5 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 4 3 4 3 3 4 3 3 3 2
OK2 4 4 3 2 3 4 3 3 4 4 3 4
OK3 3 3 3 4 3 4 4 2 3 3 3 3
OK4 4 4 3 3 2 3 4 3 3 2 3 3
OK5 3 5 4 4 3 4 3 2 4 3 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr