Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖKLİD GEOMETRİSİ
1 Dersin Adı: ÖKLİD GEOMETRİSİ
2 Dersin Kodu: İMÖ1008
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MENEKŞE SEDEN TAPAN BROUTIN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr. Menekşe Seden TAPAN BROUTIN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç.Dr. Menekşe Seden TAPAN BROUTIN
tapan@uludag.edu.tr
0 224 2955021
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, A Blok, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 16059 Nilüfer,Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Geometri ve Öğretimini akademik boyutta incelemek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Geometri ve Öğretimini akademik boyutta incelemek
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci geometri ögretimi ile ilgili akademik boyutta bilgi sahibi olur;
2 Öğrenci problem çözme bakış açısı kazanır;
3 Öğrenci iki ve üç boyutlu geometrik şekillerin özellikleri analiz eder ve konu ile ilgili akademik makaleleri inceler;
4 Geometrinin tanımı, yapısı ve gerçek hayatta kullanımını açıklar, uygular ve araştırır.;
5 Benzer üçgenler, benzerlik teoremleri, üçgenlerde benzerlik ile ilgili alanyazındaki durumu belirler.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi
2 Geometri öğretiminin temel ilkeleri
3 Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri
4 Temel geometri kavramları
5 Temel geometri kavramları ve alanyazındaki yeri
6 Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümler
7 Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümler
8 İspat yöntemleri ve ilgili makaleler
9 İspat yöntemleri ile ilgili makaleler
10 Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla)
11 Temel geometrik çizimler ile ilgili alanyazın
12 Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları
13 Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları ile ilgili makaleler
14 Geometri Öğretimi ile ilgili güncel araştırmalar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Alandaki güncel akademik makaleler
Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Adnan Baki
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 6 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sınavlar, ödevler, performans, dersiçi katılım
Açıklama Sınavlar, ödevler, performans, dersiçi katılım
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 8 80
Ödevler 5 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 16 16
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 4 5 4 5 4 5 5 5 5 3 5 4 5 4 5
OK2 5 4 5 4 5 4 5 4 4 5 5 4 4 5 5 4
OK3 5 4 5 4 5 5 4 5 4 4 4 4 5 4 5 5
OK4 5 5 4 5 4 5 4 5 5 4 4 5 5 4 5 5
OK5 5 5 4 5 4 4 5 4 4 5 5 5 4 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr