Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DAHİLİ HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ
1 Dersin Adı: DAHİLİ HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ
2 Dersin Kodu: HEM2001
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 9
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 5
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 8
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 2
11 Dersin Önkoşulu Hemşirelik Esasları
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HİCRAN YILDIZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr. Hicran Yıldız
Doç.Dr.Seda Pehlivan
Dr. Öğr.Üyesi Oznur Erbay Dallı
Dr. Öğr.Üyesi Derya Akça Doğan
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof.Dr. Hicran Yıldız
e-posta: hicran@uludag.edu.tr
Tlf: 02242942473
Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Bursa.
18 Dersin Web Adresi: http://saglikyo.uludag.edu.tr/Dersicerikleri.html
19 Dersin Amacı Ülke gereksinimleri doğrultusunda, öğrenciye sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların tanı, tedavi, bakım ve rehabilitasyonu konusunda bilgi ve beceri kazandırmak; bakım gerektiren durumlarda problem çözme becerisi kazandırmak; daha önceki derslerde edindiği bilgileri bu derse entegre edebilme ve hastayı bütüncül yaklaşımla ele alma becerisi kazandırmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Mesleki yaşamda iç hastalıklarına sahip hastalara verilecek bakımın kalitesinin arttırılmasını desteklemektedir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İç hastalıklarına ilişkin temel kavramları bilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi kurabilme ;
2 Daha önceki derslerde edindiği bilgileri bu derse entegre edebilme ;
3 İç hastalıkları açısından risk gruplarını ve risk faktörlerini tanımlayabilme;
4 İç hastalıklarının etiyolojisini, belirti ve semptomlarını tanımlayabilme ;
5 Akut ve kronik hastalık durumunda hastanın bakım gereksinimlerini doğru ve etkin şekilde saptayabilme;
6 Hemşirelik sürecini kullanarak bütüncül yaklaşım ile mesleki ve etik ilkeler doğrultusunda iç hastalığı sorunu olan hastanın bakımını yapabilme;
7 İç hastalıklarında hastaya uygulanan bakımı doğru ve etkin şekilde değerlendirebilme;
8 İç hastalıklarında hastayı bütüncül yaklaşımla ele alarak rehabilite edebilme ;
9 Hasta ve ailesinin bakıma katılımını sağlamak için eğitici rol üstlenebilme;
10 Öğrendiklerini değerlendirebilme ve aktarabilme becerisine sahip olabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Hemşirelik Süreci ve Temel Kavramlar, Sağlığın Değerlendirilmesi, Veri Toplama Yöntemleri, Fiziksel Muayene Klinik Uygulama
2 Sıvı – elektrolit dengesi ve dengesizlikleri, Asit baz dengesi ve dengesizlikleri, Klinik Uygulama
3 Şok ve hasta bakımı Ağrılı hasta ve bakımı Klinik Uygulama
4 Böbrek hastalıkları ve hemşirelik bakımı Klinik Uygulama
5 Kalp hastalıkları ve hemşirelik bakımı Klinik Uygulama
6 Solunum sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı Klinik Uygulama
7 Endokrin sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı Klinik Uygulama
8 Nörolojik hastalıklar ve hemşirelik bakımı Klinik Uygulama
9 Kan hastalıkları ve hemşirelik bakımı Klinik Uygulama
10 Onkolojik hastalıklar ve hemşirelik bakımı Klinik Uygulama
11 Sindirim sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı Klinik Uygulama
12 Terminal dönem hasta bakımı Eklem ve bağ dokusu hastalıkları ve hemşirelik bakımı Klinik Uygulama
13 Dermatolojik hastalıklar ve hemşirelik bakımı Bağışıklık sitemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı Klinik Uygulama
14 Geriatri Hemşireliği Klinik Uygulama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Olgun N, Çelik S. Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara, 2021.
Karadakovan A, Aslan FE. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Akademisyen Kitabevi, 2020.
Çelik S, Yeşilbalkan ÖU. Dahili ve Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği, 2020 (Çeviri)
Can G. İç Hastalıkları Hemşireliği Klinik Uygulama Rehberi. Nobel Tıp Kitabevleri, 2021.
Akdemir, N. (Ed.). (2021). İç hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Akademisyen Kitabevi.
Enç, N. (Ed.). (2021). İç Hastalıkları Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi.
Özer, S. (Ed.). (2019). İç Hastalıkları Hemşireliği "Olgu Senaryolarıyla". İstanbul Tıp Kitabevleri
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Vaka Analizi, Soru Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 5 70
Uygulamalı Dersler 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 1 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 269
Toplam İş Yükü / 30 saat 8,93
Dersin AKTS Kredisi 9
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 4 3 0 0 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 3 0 0 3 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 3 3 0 0 3 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 3 3 0 0 3 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 3 3 3 3 3 4 3 0 0 0 0 0 3 0
OK6 3 3 3 3 3 4 3 4 0 0 0 3 4 0
OK7 4 3 0 1 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
OK8 3 3 5 3 5 3 3 3 0 0 2 3 0 0
OK9 4 3 3 3 3 4 3 3 0 0 0 5 3 0
OK10 4 3 3 5 2 2 2 2 0 2 5 2 2 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr