1 | Dersin Adı: | TIP EĞİTİMİ VE SİNEMA: MEDİSİNEMA |
2 | Dersin Kodu: | TIP3161 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Eğitim interaktif olarak sürdürüleceği için öğrenci sayısı 20 kişi ile sınırlandırılmıştır. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | İngilizce |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Züleyha ALPER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Yeşim UNCU |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof.Dr.Züleyha ALPER zalper@uludag.edu.tr 2954241 Tıp Eğitimi Anabilim Dalı |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Tıbbın biyopsikososyal-spiritüel ve etik dünyasını öğrencilere belli konu başlıklarına göre seçilmiş filmler aracılığı ile öğrenciye vaka ve tanı çeşitliliği sunmak, öğrenici ve öğretici arasında bağ oluşturmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Teori | Uygulama | |
Tıp Eğitiminde Sinemanın Yeri Sinemada Aile Dinamikleri Sinemada Farklı Kişilik Tipleri Filmlerde doktor olmak Profesyonalizm Sinemadan hastalık örnekleri-I: Kanser Sinemadan hastalık örnekleri-II: Genetik Hastalıklar Sinemadan hastalık örnekleri-III:İntihar, Ölüm ve Yas |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Alexander M, Lenahan P, Pavlov A. Cinemeducation: Using film and other visual media in graduate and medicaleducation. Radcliffe Publishing, London, 2012. 2. Alexander M, Lenahan P, Pavlov A. Cinemeducation: a comprehensive guide to using film in medical education. Radcliffe Publishing, London, 2005. 3. Ostherr K. MedicalVisions: Producing the patient through film, television and imaging technologies. Oxford University Press, USA, 2013. 4. Friedman LD. Cultural Sutures. Duke University Press, USA, 2004. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 4 | 40 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama | Ödev (%10) ve Yılsonu Sınavı (%50) toplam % 60 olarak beraber değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 6 | 30 |
Ödevler | 1 | 10 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 4 | 0,25 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |