Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EKOLOJİ FELSEFESİ
1 Dersin Adı: EKOLOJİ FELSEFESİ
2 Dersin Kodu: FLS0532
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi VEHBİ METİN DEMİR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğretim Üyesi V. Metin Demir
vmetindemir@uludag.edu.tr,
0 224 29 42 282
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, ekolojik sorunların felsefi ve teorik sonuçlarını tartışmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Ekoljik sorunlar günümüz ve gelecekte toplum ve siyasetin şekillenmesinde etkili olacağı için katkı sağlayacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ders sonunda her hangi bir öğrenciden; Türkiye nin doğal ortamı üzerinde gelişmiş, farklı kültürel ortamların nedenlerini anlayabilmesi ve sosyal ve ekonomik yapının temelini oluşturan ülke nüfusunun mekansal dağılımını, bölgeler arasındaki göç hareketlerinin nedenlerini kavrayabilmesi;
2 Küresel ısınma, nüfus, ormansızlaşma gibi temel ekolojik sorunları öğrenme;
3 Ekolojik sorunların etik sonuçlarını kavrama;
4 Ekoloji siyaset ve adalet ilişkisini anlama;
5 alternatif toplum modelleri üretmeye çalışma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Küresel Ekolojik Kriz fikrine giriş
2 Güncel ekolojik sorunlar
3 İklim değişimi nedir?
4 Çevre etiğine neden ihtiyaç var?
5 Doğayı korumak gerekir: İnsan merkezli etik ve sürdürülebilirlik kavramı
6 Korumanın ötesinde değer: Çevrenin estetik değeri
7 Kimin için çevre korunmalı: Gelecek nesiller problemi
8 Sadece İnsanlar mı? Hayvan hakları ve vejeteryanlık
9 Sadece hayvanları mı korumalı Yaşam merkezli etik
10 Yaşamın ötesinde bütünsellik Bütünsel toprak etiği
11 Değerler ve Zihniyet Derin Ekoloji
12 Zihniyetin ötesinde maddi yapı Eko-marksizm
13 Sorun yapısal zihniyet Eko-feminizm ve eko-anarşizm
14 Dinler, Çevre ve İslam Eko-teoloji
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Joseph des Jardins, Çevre Etiği: Çevre Felsefesine Giriş, Ankara: İmge Kitabevi, 2006
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Katılım, ödev Arasınav ve final sınavı
Açıklama Öğrenciler derse katılmalı, ödev hazırlamalı ve arasınav ile final sınavı olacaktır
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 20 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 3 8 24
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,1
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr