Ders Öğretim Planı
CHINA and GLOBAL POLITICS
1 |
Dersin Adı: |
CHINA and GLOBAL POLITICS |
2 |
Dersin Kodu: |
ULU3104 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
6 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
İngilizce |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Muzaffer Ercan YILMAZ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Muzaffer Ercan Yılmaz |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Muzaffer Ercan Yılmaz |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, Soğuk Savaş sonrası dönemde yükselen bir güç olarak Çin'in global politika üzerinde yarattığı değişimleri irdelemek. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Ders, öğrencinin global politikadaki çok kutuplu yeni yapıyı anlamasına yardımcı olacaktır. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Çin'in global politikadaki yerini irdelemek;
|
2 |
Çin-ABD ilişkilerini irdelemek;
|
3 |
Çin-ABD ticaret savaşlarını irdelemek;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Ders tanıtımı |
|
2 |
Çin genel tarihi |
|
3 |
Mao dönemi Çin |
|
4 |
Mao sonrası Çin |
|
5 |
Çin dış politikasının ana hatları |
|
6 |
Yakın dönem değişimler |
|
7 |
Vize |
|
8 |
Çin-ABD ilişkileri |
|
9 |
Artan gerginlik |
|
10 |
Ticaret Savaşları |
|
11 |
Pandemi ve etkileri |
|
12 |
Örnek vaka analizleri |
|
13 |
Tartışma |
|
14 |
Genel değerlendirme |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Julian Gewirtz. Unlikely Partners: Chinese Reformers, Western Economists, and the Making of Global China |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Karma sınav |
Açıklama |
Test ve klasik sorular sorulur. |
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
8 |
80 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
12 |
12 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
16 |
16 |
Toplam İş Yükü |
|
|
162 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
5 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
OK1
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
3
|
3
|
2
|
1
|
OK2
|
2
|
2
|
2
|
1
|
3
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
OK3
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
1
|
1
|
2
|
2
|
2
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |