Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ TARİHİ
1 Dersin Adı: AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ TARİHİ
2 Dersin Kodu: TRH3066
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MUHAMMED SEYYİT ŞEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Zeynep DÖRTOK ABACI
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Seyyit ŞEN
e-mail: mssen@uludag.edu.tr
Tel: (224) 2941802
Adres: Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, E Blok, Oda No: 10/A
16059 - Görükle Yer
18 Dersin Web Adresi: http://tarih.uludag.edu.tr
19 Dersin Amacı Amerika Birleşik Devletleri tarihinin ana hatlarını anlatmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Günümüzde dünyanın en önemli politik ve ekonomik güçlerinden biri olan ABD'nin bu aşamaya nasıl geldiğini ve hangi süreçlerden geldiğini anlamaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci ABD’nin ortaya çıkış sürecini tanımlayabilir.;
2 13 koloninin bağımsızlık mücadelesini açıklayabilir.;
3 ABD’nin sosyal alt yapısını kavrayabilir.;
4 ABD’nin kültürel alt yapısını kavrayabilir.;
5 ABD tarihinde önemli dönüm noktaları hakkında bilgi edinebilir.;
6 ABD’nin ilişki içinde olduğu diğer devletlerle münasebetleri anlamlandırılabilir.;
7 ABD’nin mali ve ekonomik gücünün kaynakları öğrenilebilir. ;
8 ABD’nin dünya siyasetindeki yeri ve gücünü yorumlayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 -Amerika kıtasının coğrafi konumu -Kıtada yaşayan eski medeniyetler -Amerika’nın keşfi ve kıtaya göçler
2 Kuzey Amerika’ya yapılan göçler ve koloni çağı -Göçmenlerin özellikleri ve yerleştikleri alanlar -Kültürlerin kaynaşması
3 13 İngiliz kolonisi -Kolonilerin bağımsızlık savaşı -Bölgede İngiliz-Fransız çatışması -Kolonilerin bağımsızlık bildirisi ve kazanılan zafer
4 -Ulusal bir hükümetin kuruluşu -Yeni ulusun karşılaştığı sorunlar -Fransız ihtilali ve Birleşik Amerika -İngiltere ile ikinci savaş ve Ghent antlaşması
5 -Latin Amerika'nın bağımsızlığı -Monroe Doktrini
6 -Birleşik Devletler'in batıya doğru genişlemesi -Kuzey-Güney eyaletlerindeki farklılıklar
7 -Amerika ve Uzakdoğu -Kölelik ve eyaletlerin köleliğe bakış açıları -Köleci sistem üzerindeki düşünceler -1861 Kuzey-Güney savaşı ve sonuçları
8 Arasınav ve ders tekrarı
9 -İç savaş sonrası endüstrinin gelişmesi -Batıya doğru genişleme -Çiftçilerin durumu -Amerika-İspanya savaşı (1898) -Reformlar -I. Dünya savaşı ve A.B.D. -Ekonomik bunalım ve New Deal Reformları
10 II. Dünya Savaşı ve A.B.D. -Savaş sonrası kalkınma ve bir süper güç A.B.D.
11 -A.B.D.- S.S.C.B. rekabeti -Truman doktrini ve Marshall planı -Kore Savaşı
12 -McCarthy devri -Eisenhower yılları -Fidel Castro ve A.B.D. İlişkileri -John F. Kennedy ve Johnson dönemi
13 -Vietnam savaşı -Amerika’da terör saldırıları ve Ortadoğu
14 -Türk-Amerikan münasebetleri -Amerika’nın sosyal ve ekonomik durumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-Allan Nevins-Henry Steele Commager, ABD Tarihi, Çev: Halil İnalcık, Ankara: Doğu Batı Yayınları, 2005.
2-Howard Zinn, Amerika Birleşik Devletleri Halklarının Tarihi, Çev: Sevinç Sayan Özer, Ankara: İmge Kitabevi, 2005.
3- Nurdan Şafak, Osmanlı-Amerikan İlişkileri, İstanbul: OSAV Yayınları, 2003.
4- Wood Gray-Richard Hofstadter-Steven Endsley, Amerikan Tarihinin Ana Hatları, (Güncelleştiren: Keith W. Olson), Amerikan Basın ve Kültür Merkezi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Vize ve dönem sonunda final sınavı.
Açıklama Sınavların yanı sıra öğrencinin ders içi etkinlikleri de göz önünde bulundurulur.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 2 22
Projeler 4 4 16
Arazi Çalışmaları 4 5 20
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 4
OK4 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 4
OK5 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr