Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLİM TARİHİ VE BİLİM ETİĞİ
1 Dersin Adı: BİLİM TARİHİ VE BİLİM ETİĞİ
2 Dersin Kodu: BYT6021
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Cafer Çiftci
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Cafer ÇİFTÇİ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-mail: cafer1@uludag.edu.tr / Tel:29418861
Adres: Uludağ Üni. Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 BURSA
18 Dersin Web Adresi: http://tarih.uludag.edu.tr
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin bilimsel bilgi üretimi ve bilimsel uygulamaların tarihsel süreç içerisindeki gelişimini kavramasına yardımcı olmaktır. Bunun yanı sıra güvenilir, objektif, bilim etiği kurallarını bilen ve bilimsel bilgi üretiminde söz konusu kriterleri uygulayan sorumluluk sahibi bilim insanlarının yetişmesine katkıda bulunmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersin amacı öğrencilerin bilimsel bilgi üretimi ve bilimsel uygulamaların tarihsel süreç içerisindeki gelişimini kavramasına yardımcı olmaktır. Bunun yanı sıra güvenilir, objektif, bilim etiği kurallarını bilen ve bilimsel bilgi üretiminde söz konusu kriterleri uygulayan sorumluluk sahibi bilim insanlarının yetişmesine katkıda bulunmaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilimsel buluşların arkasındaki düşünce ve yapıyı kavrayabilme;
2 Eski uygarlıklardan günümüze bilimsel bilgi ve faaliyetlerin gelişim sürecini anlayabilme;
3 Bilim tarihiyle ilgili kaynakları bulabilme, düzenleyebilme ve değerlendirebilme;
4 Bilim ve Etik Arasındaki ilişkiyi ve temel problemleri tanımlayabilme;
5 Bilimde etik anlayışının tarihsel gelişimini ifade edebilme;
6 Teknolojik gelişmeler bağlamında bilim-etik ilişkisini yeniden değerlendirebilme;
7 Bilim insanının eğitici ve sosyal sorumluluklarının farkına varabilme;
8 Bilimsel araştırma, yayın etiği ve mesleki etik kavramlarını tüm yönleriyle kavrayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilim ve Bilimsel Bilimsel Araştırmanın Tanımı, Bilim Tarihinin Öğrenilmesinin Gerekliliği ve Bilim Tarihinin Kaynakları
2 Eski Uygarlıklarda Bilimsel Düşünce ve Bilimsel Faaliyetler (Eski Çin, Antik Yunan, Mısır, Hindistan)
3 İslam Medeniyetinde Bilimsel Düşünce ve Bilimsel Faaliyetler
4 Roma ve Ortaçağ’da Bilimsel Gelişmeler
5 Aydınlanma Çağı, Endüstri Devrimi ve Bilim
6 Modern Dünyada Bilimsel Düşünce ve Bilimsel Gelişmeler
7 Etik Kuramları, Bilim Etiğine Giriş, Bilimsel Araştırma ve Etik İlişkisi
8 Bilimsel Araştırmada Temel Etik İlkeler
9 Bilimsel Araştırma ve Yayın Sürecinde Etik Dışı Davranışlar ve Etik İhlalleri
10 Bilim İnsanının Eğitici ve Sosyal Sorumluluğu
11 Bilimsel Araştırmalar ve İnsan-Hayvan Deneyleri
12 Anthropocene, Bilimsel ve Teknolojik Gelişmenin Çevre Üzerindeki Etkileri
13 Bilim, Teknoloji ve İnsanın Geleceği
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Berna Arda vd., Bilim Tarihi ve Bilim Etiği, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2004; Ayşe Erzan, Bilim Etiği El Kitabı, Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları,2008; Nurhan Atasoy vd., Bilim Etiği, İstanbul Üniversitesi Yayınları, 2011.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sınav, Derse Katılım
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 6 6 36
Ödevler 0 10 50
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 5 10 50
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 0 3 0 0 0 0 4 0 0 0
OK2 3 0 0 0 4 0 0 0 0 4
OK3 2 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 0 0 0 4 0 0 4 0 0
OK7 4 0 0 5 0 0 5 0 0 4
OK8 4 0 0 0 0 0 0 4 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr